Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Gutten min skal starte i det nå, vi har ikke mottatt et brev ang bhg start eller noe. Så måtte ringe selv, det er jo oppstart i morgen. Det var ikke noe opplegg og vi kunne ikke komme før halv ni og kunne ikke være lengre enn til halv 11 for da skal de spise... synes det høres litt fjernt ut. Vi er der jo sammen med han og vi betaler fra august av. er familiebhg sånn, litt uten rutiner og orden...?!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Oj, dette skiller seg iallefall veldig fra vår familiebarnehage. Husker ikke akkurat hvor lenge før vi fikk brevet om oppstart, men husker det var god nok tid i forveien iallefall. Vi fikk invitasjon til å komme på besøk og se før vi søkte, og fikk høre om rutiner, regler, hva de legger vekt på og litt daglig drift. Hun har obligatorisk førstehjelpskurs for seg og alle som jobber der (har også pedagogisk førskolelærer i 80% stilling + evt vikar/studenter), sjekk og godkjenning av brannvesen, sikkerhetssjekk og godkjenning av hvert rom som brukes osv. Maaasse fine leker inne og ute, innegjerdet område i stille nabolag. Vi får månedsplan hver måned. Åpningstid fra 7:30 til 16:30 men vi får levere alrede kl 07 når jeg har vært på nattvakt. Kjempe flinke, snille og proffe som jobber der:-) Veldig fint organisert, får varmlunch x2 pr uke, masse frukt og grønt hver dag og vanlig mat. Tar med bleier selv.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Hadde gutten min i familiebhg og var IKKE fornøyd. 70% av barna var barn av ansatte og da sier det seg selv hvem som ble prioritert til skift, lek osv. Er sååå glad gutten ikke går i den uproffe familiebarnehagen mer og takker meg til en skikkelig og proff barnehage, med ansatte og ikke mødre!
Stina <3 Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Vi har vår i familiebhg og er kjempe fornøyd. Fikk brev om oppstart før sommeren allerede. Var kortere dager til å begynne med.
nick39 Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Vår elste jente jente har vært i fam. bhg (begynnte på gårdsbhg.), og vår yngste skal inn i fam.bhg. der hun elste har gått.......så vi er veldig fornøyd. 1 dag ca 1 time for å hilse på. 2 dag fra ca. kl.9.00 til over første måltid. 3 dag fra ca kl. 9.00 være med henne fra vi kommer til litt utover dagen Så dra i fra henne ca 1 times tid, for å hente henne. Vi var eller ikke ved noen måltider første dagen med elste jenta. 1 dag ca 2.5 timer 2 dag ca 3.5 timer da var jeg vekke i ca 40 min. og var med på et måltid. 3 dag leverte henne til frokost. og skulle være med henne litt utover dagen, men fikk beskjed av elste jenta at jeg bare kunne gå :-) så jeg gikk og hentet henne ved ca 13.00 tiden. Og hun ville ikke hjem. I fam. bhg. fikk jeg brev på hvor hun skulle starte opp. Men kl.slett ble vi enig pr.tlf.. I fam.bhg. får vi ukeplan og de har veldig god rutine. Men nå er fam.bhg. vår tilknyttet en komunal bhg.
Gjest Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Er fornøyd så langt. Er ferdig med 2. dagen nå. Vi fikk et hefte hvor det sto forskjellige ting. Rutiner, hvordan de legger opp tilvenning, osv. Var og besøkte de før sommerferien, og avtalte dato for oppstart da. Vi valgte å vente til denne uken. Sånn så det ut: 1. dag: Vi var der fra 08.30 til barna skulle legge seg (11.30), da spiste han lunsj der. 2. dag: Kom til samme tid som over, spiste lunsj, også la jeg han der. Dro, og kom tilbake igjen kl. 14.30, da satt han og spiste. Siden det gikk så fint i dag, skal vi komme til samme tid, jeg er der i ca. 30 min, også går jeg. Skal hente han igjen 14.30, hvis alt går bra.
Gjest mphs Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Vi har familiebarnehage og er veldig fornøyd. Men det er nok veldig store variasjoner ute å går. En annen familiebarnekage rett ved vår ville jeg ikke hat ungen min i.
Gjest Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Hm...høres litt rart ut for meg.. Vi har snuppa i fam.bhg og er storfornøyde. De er ikke mer enn 4 barn på en voksen, og vi fikk da komme på besøk når vi ville i innkjøringsperioden, vi bestemte dagen(e) selv og kunne være med så mye eller lite vi ville i det som var planlagt. Vi får månedsplaner hver måned, har foreldresamtaler en gang i halvåret, det arrangeres foreldrekaffe/foreldre-treff, vi har karneval og luciafeiringer (veldig gøy at de gjør det selvom de bare er 4 stk!). Så opplever i hvertfall ikke at det er noe dårligere enn vanlig barnehage!
RajaPia Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Oi.. Synes det der var litt rart... Var med som driver og styrer av en familiebarnehage , og den fungerte nesten som en vanlig barnehage . Både i daglige rutiner og i innkjøring av nye barn. Det meste fungerte egentlig som i vanlig bhg. Skjønner du lurer. Sikkert mange måter de drives på , men likevel. Ikke positivt å skape usikkerhet blant nye foreldre det første en gjør....
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 Det er vanlig at barnet ikke er med på måltid første dagen, så hvorvidt det er fjernt, kommer litt an på hvordan det ble formidlet. Min datter har akkurat begynt i familiebarnehage med 10 barn, de har to assistenter i 100 % stilling og en pedagogisk leder i 40 % stilling. Denne familiebarnehagen er tilknyttet en kommunal barnehage. Dag 1: Vi har der fra ca 9.30 til 11.00. Jeg var med hele tiden. Dag 2: Kom ca 9.30. Var med på lunsjen og reiste hjem ca kl 12.30. Jeg var der hele tiden, men det var fordi jeg ville det selv. Dag 3: Kom ca 9.30. Jeg var der ca 15 minutter, så gikk jeg. Hun spiste sammen med de andre, og de la henne. Jeg var der når hun våknet. Var der til ca 14.00.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå