Gå til innhold

Noen som driver med styrketrening her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer bare om det fortsatt er en sannhet at man ikke skal trene vekter hver dag, men alltid ha ihvertfall éb hviledag innimellom, hvis man trenger hele kroppen hver gang?

Eller går det greit å trene to dager etter hverandre?

Hvordan foregår deres styrketrening? HVor ofte, hvilke muskler osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enn skal ikke trene de samme muskelgruppene 2 dager på rad. Kan jo trene beina en dag og armer og overkropp neste f.eks.

Trener kanskje styrke 2 ganger i uka. Trener da alle musklene på helsstudio. 2 ganger kondisjon. Har pause akkurat pga. graviditet, men kommer tilbake.

Skrevet

Ja, er riktig det at man helst skal ha en dags pause i mellom. Jeg trener styrke 2-3 dager i uka og trener da hele kroppen, bruker ca 1 time på alle øvelsene. Prøver å trene så mye kondisjon jeg kan ellers, men det blir helst i form av raske gåturer med vogn. Synes det er nok å være på sats 2-3 dager, om ikke er det lett å gå lei: )

Skrevet

Takk for svar.

Ja, da skal jeg prøve om klarer å holde meg til 3 dager i uken. Vi har styrkeutstyr i kjelleren, så jeg skal prøve å gjøre det her hjemme, hvis motivasjonen holder. Det er enklere og billigere enn Sats, som jeg egentlig hadde tenkt å gå på, men jeg synes det er vanskeligere å motivere seg når det er hjemmetrening.

Ellers trener jeg også kondisjon, men jeg føler nå at det er nødvendig med litt muskler også, siden jeg begynner å dra på åra ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...