Gå til innhold

Utedresser!! Igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir aldri klok på dette barnehage styret, så nå spør jeg sikkert et spm som har vært oppe her hundrede ganger:)

Har dere to stk utedresser til barna deres? En høst/vår dress og en vinterdress? Eller hvordan gjør dere det?

Hva slags klær har de på seg ute nå om høsten, når det blir litt kaldere ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har peiling?

Skrevet

Jeg har bar brukt tynndressen i barnehagen.på de størst gutta,gjør det utover med mini som nettopp har starta også..

Har godt ulltøy for å ha under etterhvert som det blir kaldt..

funker godt..

Skrevet

Hei, jeg har en høs/vår dress uten for (reflex), en tykk vinterdresss(usikkert om det blir reima i år å), å vinterjakke med bukse, skogstad til 2 åringen, bergans til 6 åringen.

Skrevet

Enkelte dresser (som fesk troll) er slik at man kan ta av foret og også bruke den som høst/vår dress, og da trenger man jo bare en. Selv er jeg ikke så veldig begeistret for dissa da jeg synes de har lett for å bli litt klumpete og vanskelig å ta av og på (er helt klart en smaksak), så jeg har to dresser. En høst/vårdress som hun kan bruke til kulda setter inn og må gå over til den tykkere vinterdressen.

Skrevet

Takk for svar:=) Kan noen anbefale en dress da? Som er like god hele året?

Skrevet

Dette har vi: Vi kjøper en regndress og trolldressen. På den kan man ta ut fôret, så den bruker vi høst, vinter og vår. Den er slitesterk, lett og god å bevege seg. 100 prosent vanntett, og kan i og for seg brukes som regndress og. Siden vår blir brukt i to sesonger, for så å bli arvet, bruker vi regntøy i tillegg vi da.

Siden det er ullfôr i dressen, har vesla ullundertøy under. På det kaldeste har hun en hjemmestrikket ullgenser i babyull (fordi den blir tynnere) og en hjemmestrikket ullbukse som bare går under rumpa. Mest fordi jeg er redd hun skal få blærekatar. Det holder fint for vår jente. Hun er i utebarnehage, og er masse ute.

Skrevet

I fjor, da gutten min var nesten 2 hadde jeg ingen høst/vårdress, men bare regntøy og en vinterdress (når det ble kaldt nok).

I vinter kjøpte jeg enda en vinterdress som vi hadde her hjemme, og i vår kjøpte jeg en vår/høstdress fra Reima som han brukte når vintedressen ble for varm.

Så nå har han fortsatt den vår/høstdressen, og den er helt super. Han kommer nok til å ha den ganske lenge utover høsten. Men jeg kommer nok til å kjøpe en vinterdress til barnehagebruk utpå høsten (den fra i fjor er for liten, og den som er til hjemmebruk er ikke god nok til å ha i barnehagen).

Skrevet

Jeg kjøpte en trolldress sist vinter, den har 2 dresser i 1. Man kan ta utt ulldressen som er inni. Og da har man en vår/høst dress. Jeg kjøpte dressen litt stor så han har den i år også. :) KJempefornøyd med den dressen

Skrevet

Pilten her har Troll med utagbart for. Da slipper han med en dress.

Men jeg skal ha en dress til for å bruke hjemme, men vet ikke helt hvordan dress det blir. Er så lei av å bringe ting frem og tilbake.

Men det blir neppe en dyr Trolldress til. Her har vi mere mulighet til å gå inn når det er kaldt, så det blir nok en rimligere type til hjemmebruk... tror jeg!

Skrevet

Hva koster en slik Troll dress? Koster vel flesk? Og i hvilke butikker selges de, evt nettbutikker? Hvordan er de i størrelsen? Hehehe....mange spm dette her, men jeg er helt GRØNN når det gjelder barnehage og må tydeligvis ha det inn med teskje:=)

Skrevet

trolldressen koster 1399,- De selges på nett hos kidsfashion.no.

Om du går inn på trollcompany.no sine nettsider finner du alle forhandlerne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...