Gå til innhold

Gi meg din beste middagsoppskrift med KYLLINGFILÉT!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom igjen jenter, har fått dilla på kyllingfilét, det er jo så sunt og godt og kan brukes til det meste.

Så kan jeg få DIN beste oppskrift med kyllingfilét, så får vi en egen middagstråd med kyllingretter!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pasta med pesto, kylling i terninger og soltøkede tomater (helst Ridderheims) i strimler som vendes inn før servering.

Skrevet

Mariner kyllingfilet i sitron, olivenolje, salt og hvitløk. Stek i form. Server med råstekte poteter, en god saltat og saus. Namnam

Skrevet

Det er digg ja!!!

Siste utprøvde: snitt opp filetene og stapp inn ost, jeg brukte gauda, men mozerella eller hva man måte like går fint. Klem kjøttet på plass, og surr bacon stramt rundt. Fres noen minutter i panna til bacon her fått farge. Etterstekes i ovn. Serveres med det man måtte ønske, saus, brokkoli, wokgrønnsaker, ris, pasta osv.

Bruker mye oppskjært filet i wok, helst med en god saus i woken, for filetene kan bli litt tørre.

Kjøp et krydder som heter urte og hvitløkskrydder. Ha MASSE av dette på fileter, sammen med olje/smør. Stekes i ovnen til de har fått en brun skorpe. Kjøttet kan brukes som middag, med samme tilbehør som over, som salatkjøtt, eller i tynne skiver på brødskiva, sammen med feks tomat.

Og en siste som ikke er med fileter, men hel kylling/kyllinglår: Kjøp ferdiggrillet kylling, slik i pose. Rensk av alt kjøtt og del i små biter. Stekes godt i panna, i olje eller smør. Skinnet skal krølle seg og bli mørkt. Krydre gjerne med ekstra paprika/chili/aromat, alt etter smak. Serveres med ris, salat og rømme. Og tousand iland smaker namnam på risen her. Mmmmm!

Skrevet

Mmm, masse godt!!

Kan skrive opp to oppskrifter som jeg elsker også:)

Som deg LisseUmma...., så prøvde jeg også ut baconsurret kyllingfilet her om dagen, men uten ost inni da. Fy søren så godt det var, kjøttet ble jo så saftig og fikk skikkelig god smak.

Surret bacon rundt kyllingfiletene og stekte med salt, pepper og grillkrydder på. Serverte med fløtegratinerte poteter, brokkoli og gulrøtter.

En annen rett jeg elsker, er Kyllingwok!!

Man trenger:

- kyllingfilet etter antall personer

- gulrøtter

- rød paprika

- vårløk

- chili

- nudler m/kjøttsmak

- TORO sitt glass med Chow Mein saus

1. Skjær kyllingfiletene i biter og stek i olje.

2. Skjær opp grønnsakene og ha i.

3. Hell over sausen og la det putre litt.

4. Serveres med nudler.

Skrevet

Åhh det så knallgodt ut, Alle nick er jo opptatt!♥

Men kjærer du kyllingfiletene i skiver. Og den skal stekes først sant?

Får man kjøpt mangochutney på de fleste butikker, eller kun velassorterte som Meny o.l.?

Skrevet

Dette er fantastisk godt og enkelt:

Dryss litt salt og pepper på filetene

Legg de i en ildfast form og hell over et glass pesto

La det ligge i en time

Hell over en boks med hermetiske tomater

Bland det litt

Stekes på 220 grader i 30 min

Serveres med pasta

Skrevet

Jeg steker kyllingfiletene først og så skjærer dem opp (liker ikke å ta i rå kylling? De har mangochutney ihvertfall på Mega og Prix her hvor jeg bor. Denne retten er bare helt fantastisk, bruk litt sterk chilisaus.

Skrevet

Ok, tusen takk!! :)

Har helt vann i munnen her nå. Hadde egentlig bestemt meg for middag, men nå ble jeg usikker;)

Mulig jeg må lage alt sammen her i løpet av de neste dagene;)

TAKK JENTER!!!

Bare kom med flere forslag!

Skrevet

3-4 personer.

Du trenger:

4 kyllingfileter

1 paprika

ca 1/2 sqash

10-15 champignoner

3 dl fløte

jasmin ris

Salt og pepper

Blandingskrydder

Skjær kyllingfileten opp i strimler (jeg bruker de som e ferdig oppskjært)

Stek det,og ha det i ei jerngryte (eller annen gryte),så steker du masse paprika,sqash og champignon som du har delt opp,stekes i flere turer,ha alt i gryta med kyllingen,så heller du over en pakke fløte,og har i litt jevning for og få sausen litt tykk.

Krydre slik du ønsker den,jeg syntes det er veldig godt med blandingskrydder oppi denne kyllinggryta.

kok jasmin ris og ha dette oppå risen...mmmmm,ble sulten nå.

Skrevet

Hihi ja, jeg sitter og lurer på hvor mange middager jeg skal lage i dag;)

Var myyyye godt her!!

Skrevet

Denne har jeg fått på BIM for en stund siden av ei som kalte seg olebrumma, den og er kjempegod!

Kyllingoppskrift

Bruk 1 hel kylling i (store?) biter eller skjær opp kyllingfileter i biter og stek disse.

Skjær 2 paprika (gjerne i forskjellig farge) 1-2 løk og noen sjampinjong i biter og stek disse i en wok. (Du kan også ha andre grønnsaker:-)

Dryss ca 1 ss hvetemel over grønnsakene og bland. Tilsett 1 pk matfløte, 1-3 dl vann (alt etter hvor tykk saus du vil ha, du kan tilsette mer etterhvert.-) og en terning hønsebuljong. Rør alt godt sammen og la det koke i 3-5 min.

Mot slutten tilsetter du 1-2 ss chilisaus (eller tomatpuré, dersom du ikke er så glad i sterk mat), litt estragon, pepper og evt salt (du kan godt smake før du tilsetter salt, da høsnebuljongen inneholder en del salt).

Legg til slutt i kyllingen og la den bli varm.

Serveres med ris (eller pasta) og gjerne med en god salat. Har du barn som skal spise, kan også ferskt brød vedsidenav være godt. Mine barn elsker å dyppe brødet i den gode sausen:-)

Skrevet

Denne oppskriften fra tine.no er kjempegod. Jeg pleier å droppe frisk oregano fordi jeg aldri har det i huset, og soyasausen er heller ikke nødvendig, jeg synes den blir salt nok uten. Jeg pleier også ha både løk og hvitløk. Man kan godt ha ris eller ovnsstekte poteter i stedet for pasta til, synes det er bedre.

Gresk kylling med fetaost og oliven:

Antall porsjoner: 4

Ingredienser:

4 stk. ( ca.400g ) kyllingfileter

1 ss TineSmør

1 ts salt

0,4 ts nykvernet pepper

Saus:

2 stk. hvitløksbåter eller 1 løk

1 ss TineSmør

2 dl hønsebuljong

3 dl TINE Matyoghurt

50 gr fetaost

2 ts oreganokrydder

2 ts kinesisk soya

1 ss maisennamel eller hvetemel

8 stk. oliven sorte i olje herm

1 dl frisk oregano

Brun kyllingfiletene lett i smør i en stekepanne. Tilsett salt og pepper. Hold filetene varme.Rens og finhakk løken og fres den i smør i pannen. Tilsett buljong, yoghurt rørt sammen med maisennamel eller hvetemel, moset fetaost, oregano og soya. Legg i kyllingen og la den koke i sausen ca.10 minutter. Ved servering drysses litt most fetaost over sammen med oliven og fersk oregano. Server med pasta, salat og evnt. godt brød. NB! Det er lurt å blande yoghurt med litt hvetemel eller maisennamel for at det ikke skal skille seg ved oppvarming. Ikke la retten fosskoke etter at yoghurt er hatt i.

Skrevet

Dytter litt på denne, slik at jeg får skrevet dette ned senere. =)

Skrevet

Min er veldig enkel da og kanskje ikke det aller beste jeg vet, men veeeldig god!

Kjøp en pose santa maria curry kylling saus (en slik blå pose, som pleier å stå ved krydderet i butikken).

Så blander jeg den med rømme eller kreme fraiche og vann.

Legger rå kyllingfilè i ildfastform (max 4 på en sånn pose).

Dette skal stå i ovnen i ca 20 min eller så.

Serveres med ris og salat.

Den er utrolig god=)

Skrevet

Dytter denne opp nå som det snart er middagstid:)

Skrevet

Jeg skjærer kyllingfilet i strimler og steiker. Har de i ei smurt form etterpå.Så steiker jeg strimla bacon, på slutten blander jeg i purreløk og steiker litt. Dette has over i forma. Så blander jeg fløte med litt sennep og litt kyllingfond (1ss), rasper ost og har i. Denne blandingen helles over det andre i forma. Steik på 200 grader i 20 min. Serveres med bakt potet og salat. Nam, nam!

Skrevet

Dette er en oppskrift fra Nigella Lawson med litt tilpasning;

Skjær kyllingfilet i strimler og legg dem en times tid eller lenger i yoghurt naturell. Da blir kyllingen enda mørere.

Knus en eske med salte kjeks og dekk strimlene med et generøst lag av smulene.

Legg dem på stekepapir i ovnen på ca 180 grader til de har fått en gyllen farge og kjennes faste ut.

Server med sprø Romanosalat, hvitløkskrutonger, revet parmesanost, rødløksringer og srøstekte baconbiter. Det er godt med cæsardressing til.

Skrevet

Kyllingfilet men spagetti og fløtesaus :)

Tandoori chiken

faitas med kyllingfilet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...