Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Vi har lyst til å kjøpe tomt og et "ferdig" hus. Kommer det mye utenom? noen som vet?
Prinsemamma24 Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Hei. Vi flyttet akkurat inn i et "ferdig" hus. Det er veldig forskjellig hva som følger med de forskjellige leverandørene, men mye som ikke er med noen. Første prisen du ser er som regel kun huset, uten noe å stå på, ubehandlet gips på vegg, ikke gulv (parkett e.l), gips i tak, ikke fliser på badet, ofte veldig liten kjøkkeninnredning, varmekabler, etc. Graverarbeidet, med sprengning og graving samt grovplanering kan bli dyrt, så pass på hvordan tomt du kjøper. Ofte billige de som er dyre å jobbe med. Så glemmer man å tenke på tilkobling av kabel-TV og telefon, ingen som sier noe om det. Koster ca 5000 til sammen. Når du flytter inn er huset TOMT. Ingen lamper, kun vifta på kjøkkenet. Noen leverer lampe på badet. Ikke internettkontakt på veggen, ikke noe sted å ha ting utendørs hvis du ikke har med garasje, ikke platting, ikke noe å henge håndklær på på badet, ingen varmekilde etc etc. Vi har bodd noen mnd nå, men fortsatt mange penger som flyr. men på den positive siden er alt nytt, ingen har bodd der før, lukter nytt, fikser hagen som du selv ønsker etc. vi er glad vi gjorde det, men pass på å kjøpe et hus hvor du har minst 300.000,- du i utgangspunktet ikke vet hva du skal bruke på. du kommer til å trenge de! anbefaler deg å kjøpe et kjøkken du liker, ikke et du tar pga det er billig. samme med fliser på badet. dyrt å angre. spar heller ellers. har sikkert glemt mye, men det var i allefall noe du bør tenke på. håper det var til litt hjelp. lykke til!
Ebbalille Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Vi har gjort det samme, flyttet inn i desember. Jeg er enig i det prinsessemamma24 skrev. Men jeg vil tilføye at det som faktisk følger med innvenig i huset ofte er det simpleste som finnes, så vi har oppgradert alt det som egentlig var inkludert i "pakka". F.eks. tok vi panel i taket isteden for takess, hvit trapp med kirsebær trinn istden for furutrapp, mye dyrere kjøkken enn det som fulgte med, andre baderomsinnredninger enn det som fulgte med osv osv. Så er grunnarbeidene veldig mye dyrere og mye mer jobb enn man regner med som prinsessemamma da. Såle, grunnmur, tilkobling av vann og kloakk og sånn. Så det baller fort på seg, det skal jeg love deg. MEN vi angrer ikke et sekund på at vi bygde, vi stortrives her, har fått det akkurat som vi ville og alt er nytt og fint. Så jeg vil anbefale det, du må bare ikke tro at den prisen det er for "ferdighuset" er den prisen dere ender opp med til slutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå