eggedosis Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Det er vanelig å ha en del vondt i magen under graviditeten. Etterhvert som ukene går lærer man seg hva de ulike smertene er - samtidig som man kan indetifisere nye "vondter". Det kan til tider være vanskelig å kjenne forskell på hva smerter i magen egentlig er. Et råd jeg fikk når jeg kjente smerter var å sette meg ned, lene meg til bake med bena høyt hevet og gni på magen. Etter en liten massasje vil du som regel kjenne at magen slipper ut luft eller at du må på do rett og slett. Om det er magekramper alla rier som er noe å bekymre seg over - vil disse smertene/krampene bevege seg ned til skjeden. Litt kynnere kan også gjøre litt vondt, men da strammer jo magen seg litt og det er litt lettere å identifisere.
@nne p@ l@nne Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Ja si det!! Har hatt en infeksjon i magen dette svangerskapet og før jeg viste at det var infeksjon var jeg inne på føden 2 ganger (i uke 29 og 33) fordi jeg trodde noe var på gang!! Men har allikevel hatt modning smerter den siste uka og synes jeg kjenner litt forskjell allikevel. er liksom litt mer vondt lengre ned:-) Men det er ikke så lett og vite forskjell nei så det er nok lurt med en sjekk hvis man er usikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå