Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Hei!Da jeg var til svangerskapskontroll første gang, sa legen min at ny forskning viste at det var bra og fortsette med folat ut hele svangerskapet!?Så nå er jeg i uke 21 og tar en tablett daglig, noen andre som har hørt noe om dette??
purple Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Hei. Folat er bra for både deg og babyen hele tiden. Jeg tar det hele året fordi jeg hadde mangel på folat før graviditeten. Kroppen tar dårlig opp folat så tilskudd er bare bra.
Erisa* Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Ja, det har i alle fall vi lært på skolen (medisinstudiet). Jeg tar folat hele veien, fordi gravide og nyfødte er spesielt utsatt for folat- og B12-mangel. Men det holder å ta 0,2 mg daglig, det fins i de multivitaminene jeg tar. Der er det både folat, B12 og litt jern.
Birthen Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 nå er mitt folat-glass tomt... Hvilke vitaminer tar du, Erisa? Gleder meg forresten til å begynne på gravide-trening neste uke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå