Gjest Sekretøsa Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Snuppa har byttet barneghage, og syns selvfølgelig at dette er litt skummelt. Kan de ikke da forstå, hvertfall nå i begynnelesen, at de må ta imot snuppa når vi kommer? Prøve og dra ho med på en aktivitiet eller noe når vi kommer, så fokuset på at mamma går, ikke blir så stort? Eller er jeg helt urimelig som syns det burde vært en selvfølge helt til hun faktisk er supertrygg? De sitter jo bare der, og ser på at ho står og henger oppetter buksa mi og skriker mamma....!??!? Ja, hun stopper jo og gråte som alle andre, når jeg først har gått, men likevel.... de kan jo prøve og få fokuset over på noe annet!! Matt!
Puncky med nr tre i magen Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 ehhhh.... Litt spesielt av de på barnehagen kanskje? Uansett avd. der vi går så tar de i mot barnet, og tar det med i leken med engang. De spør "skal vi gå å....? Så sier du hadet til mamma, så går vi" Helt vanlig det skulle en tro. Det der må du ta opp med de!
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Ja det burde de ja!!! Hadde sagt det til dem jeg om de ikke kunne tatt henne til du har gått. Har vært sånn i bhg te Kasper også. Gir han bare til en av de ansatte jeg for han begynner som regel å skrike litt og jeg har ikke hjerte til å gå fra han stående igjen på gulvet skrikende..
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Enig med deg! Kan du ikke si før du går at "Nå kan du gå med *navnet på barnehagedama* å finne lekene" - å følge henne bort til dama, evt løfte henne bort til dama og "gi" snuppa til henne. Bare sånn for å hinte litt om at leker kanskje er en fin avledningsmanøver! Off, det er ikke lett det der...men de burde jo være såpass profesjonelle at de hjelper dere litt med avskjeden, spør du meg! Lykke til videre!
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Du har så rett. Har selv jobbet i barnehage, og dette er noe det jobbes bevisst med. Vanligvis... Heldigvis er de ansatte i "vår" barnehage kjempeflinke. Om en av våre små blir litt vrange i det jeg går, så er de der på flekken, og overtar. Godt for både meg og ungen. Dessuten er de kjempeflinke til å møte barna i gangen, uansett, hver morgen. Og det er faktisk litt viktig! Åssen en blir møtt, altså. Ta dette opp med avd.leder, du. Si at du synes det er ubehgaelig, og at du trenger hjelp til å takle avskjeden. Jo raskere den går, jo bedre er det for barnet. De merker raskt om du synes det blir ubehagelig.. Lykke til!
olla Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Jo, en skulle da tro det, at de kan sine saker når det gjelder innkjøring, å snakke med barnet er jo ikke bare noe en gjør i innkjøringen, men alltid!!!! Prrøv å ta det opp med styreren, at du sliter litt med det, og gjerne skulle sett at de kunne komme mot henne og få fokuset over på noe kjekt!!
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Det står i det infoskrivet vi fikk, at de ikke alltid hadde mulighet til og møte oss i gangen, og at vi derfor måtte helt inn på avdelingen med barna, og det er helt i orden. MEN, når vi først har kommet så langt, så burde de jo kunne ta henne med seg på et eller annet, bare i et lite minutt.... Dessuten er de så tidlig ute, at de ofte er ute når jeg kommer og leverer, og det er nesten værre! For da blir ho stående igjen helt alene ute på plassen.. JEG må liksom gå og finne en voksen og si til snuppa at ho får gå dit... syns det er vanskelig jeg :....
Puncky med nr tre i magen Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 ok, en ting er at de ikke har mulighet til å ta i mot i gangen (noe jeg syns er litt rart, men) en annen ting er at noen tar i mot henne. Har de ikke tid til det, er det uforsvarlig få voksne der, ellers må de se på prioriteringen sin. Har de aldri tid til den enkelte da?
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 De er faktisk utrolig mange ansatte der, men ikke på morran...desverre
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 14. august 2007 #10 Skrevet 14. august 2007 Du skriver ikke hvor gammel snuppa di er, men jeg regner med at hun er født i 2004 eller før så det er stor avdeling det er snakk om? Jenta vår begynte på stor side i går, og jeg merker jo at det er forskjell fra liten side:) På liten side blir alle møtt i gangen når de kommer, men det har de ikke alltid tid til på stor side. Men når det er sagt, så er det utrolig dårlig av de ansatte å bare sitte der!! Er det virkelig mulig sier jeg bare!! Du burde ta det opp med dem neste gang du henter. Ikke vær sur eller sint, bare si at du tror avskjeden hadde gått lettere hvis noen hadde kommet og tatt henne med en gang dere kommer:) Kanskje har de bare ikke tenkt helt over det? Lykke til!! =)
Katja Skrevet 14. august 2007 #11 Skrevet 14. august 2007 Det enkleste er om du sier i fra til de barnehageansatte, om hvordan du ønsker at leveringen skal foregår. Jeg jobber selv i barnehage, og syns den biten der kan være vanskelig. Noen foreldre vil ikke at vi skal ta barnet, men selv stå for avskjeden (som kan trekke ut i evigheter). Jeg har faktisk opplevd å få tilsnakk fra en mor jeg, fordi jeg tok med meg barnet og fikk det til å si "ha det" til mamma. Moren følte seg ikke klar til å gå ennå (hehe), og følte at vi "dyttet" henne ut døra. Men noen foreldre gjerne vil at vi skal ta barnet med en gang. For oss, som ikke kjenner foreldrene og deres ønsker, er det vanskelig å vite hva de syns er det beste. Så jeg syns du skal fortelle hva du syns er det beste for ditt barn jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå