Bibi m/2 nå (",) Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Fullammer....er det farlig (han er 8 uker)....el er d kun direkte d er farlig, ikke via melk ?
wicca Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 De skal ikke ha honning før de er ett år, tror ikke du skal spise det heller, det går jo i melken. Husker det var en salve jeg skulle bruke for noe men fikk beskjed av legen at jeg ikke kunne bruke den når jeg ammet for det var honning i den, så jeg ville vært forsiktig me det da.
Gjest Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 ok, legene sier forskjellig.. jeg skulle ta te med honning når jeg var halssyk for å lindre, legen sa dette var greit - selv om jeg amma... alt med måte, tenker jeg:-)
___ Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Faren med honning er at den kan inneholde spedbarnsbotulisme. Det er veldig sjelden at det skjer. Ble funnet i noe importert honning på 70-tallet. Om det har blitt funnet flere ganger vet jeg ikke. Det er i hvertfal bare farlig for helt små barn, under et år ca. Det går ikke over i melken, så det er bare å spise for deg.
Sånn kan det gå Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 En lege som var så mye på "bærtur" hadde ikke jeg turt å gå til igjen i hvertfall! Om det da ikke var på brystvortene du skulle bruke salven slik at det da var en sjanse for at babyen skulle få det i seg direkte.
Dailis Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Ikke farlig gjennom melken. Sjekket med mange, ingen sa det var farlig å spise selv når man ammer, men direkte skal de ikke ha det.
Sylteflesk Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 Det er bare babyen som ikke skal ha honning. Du kan spise så mye du vil. Mattilsynets side Matportalen skriver følgende: "Honning: Ammende kan trygt spise honning. Du må imidlertid huske at spedbarn ikke må få honning. Honning kan inneholde en bakterie som er særlig farlig for barn under 12 måneder. (Se avsnittet om Clostridium botulinum under Tradisjonelle matforgiftningsbakterier)."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå