Gå til innhold

igangsetting av fødsel(noen som vet?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hva dem har som grunnlag for å sette i gang en fødsel??

Er det kun sånn fakta eller gjør dem noen undersøkelser og??

lurer veldig.. er mulig jeg blir satt i gang idag, men er spent på hva dem undersøker osv

er 38+5 i dag.. har gåd med masrier lenge, som nå er så sterke at jeg ikke får sove uten hjelp om natta

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Tror de ser på hvordan babyen har det inni magen din. har den det ikke bra så starter de fødselen. Skal veldig mye til for at de starter fordi mamma ikke har det bra.

Skrevet

Veldig ulikt ikke bare fra sykehus til sykehus, men fra lege til lege. Jeg har også hatt maserier og blitt moden og fått god åpning. Så her skal de ta vannet til onsdag:-) Men da mente legen at fødselen ville komme i gang av seg selv så jeg vet ikke om det akkurat er å sette i gang da.

Men som Ut på tur skriver. Skjelden de setter i gang en fødsel fordi mor ikke har det bra her i Norge.

Skrevet

Jeg ble lagt inn på sykehuset for høyt blodtrykk.

Blodtrykket sank ikke, og legen bestemte seg for å sette igang fødselen, da det var lille nurket som var årsaken til det høye blodtrykket..

Den dagen legen skulle undersøke for igangsetting, hadde jeg faktisk litt åpning, så legen tok vannet og dermed var fødselen igang.

Det tok 16,5 timer fra vannet ble tatt til Andres ble født, men det var verdt det...

Jeg lå med CTG hele tiden, og den viste at Andreas hadde det kjempefint i magen min. Selv når jeg hadde 6 rier i løpet av 10 minutter som var på 50 sekunder hver tikket pulsen til Andreas i 140... Som hans gjennomsnitt av puls var hele fødselen.

Så jo, det blir satt igang fødsel dersom mor ikke har det helt bra..

Jeg har faktisk termin idag, men sitter nå med lille Andreas på fanget, 1 mnd. og 2 dager gammel..

Lykke til ønsker jeg dere som ikke har født ennå.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Men høyt blodtrykk er jo en tilstand som fort kan bli farlig for barnet.

Og de setter jo sikkert i gang fødsel om det er fare for mors liv ... men bare sånn vondt så har jeg hørt at de ikke gjør det.... Men jeg vet ikke mer enn det jeg har lest ulike steder jeg da . Og det stemmer sikkert at det varierer fra sykehus til sykehus ;)

Skrevet

jeg blir satt i gang i morgen jeg:)

klokken o8.oo.. dem skal ta vannet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...