Gå til innhold

Han drikker så lite!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille sønn drikke så veldig lite. På en dag, ca ti-tolv timer drikker han kanskje 250-300 ml. Han får bare vann og melk, og har ikke lyst til å gi han noe søtt bare for at han ikke drikker.. Han drikker både av glass, tutekopp, sykkelflaske og flaske, spiller ingen rolle, han drikker like lite...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn på 2år og 9 mnd drakk veldig lite helt frem til sommeren i år (juni). Da begynte å drikke! Nå er det mye bedre. Foreslår du tar tiden til hjelp, men hadde jeg vært deg hadde jeg gitt juice og saft - det er jo ganske viktig at han får i seg nok væske. (Jeg blander alltid ut juicen)

Skrevet

mine gutter drikker også lite, men de skal kunne regulere det selv. Siden mine gutter går i barnehage nå og får lett problem med magen har vi innført i tillegg til vann og vanlig melk:

- 1 glass blåbær biola om kvelden, blandet med 50% melk.

- 1 glass utblandet appelsin juice om morgenen sammen med grovt brød og leverpostei for å øke jernopptaket siden minste har hatt litt lave jernverdier. Det drikker de med glede. I bhg. drikker de også vann av egne kopper, som er stor stas.

Nevøen min får isbiter av eplejuice til middag, og det fungerer fint.

Skrevet

Hei! Jeg har akkurat samme problem med mi jente på snart to år... Etter hun slutta med flaske, har hun drukket svært lite... Men jeg merker at når hun har det travelt og leker og styrer, så har hun nesten ikke tid å drikke. Det er mest når hun får satt seg ned og roer ned hun drikker, da særlig på kvelden når hun har kommet seg i seng..

Men det er viktig med væske, så jeg vil anbefale å blande ut vannet litt med ørlite saft eller juice, sånn at han får i seg det han trenger..'

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg må nok tenke på å tilby han noe annet.. De trenger jo endel væske disse små, og blir så lett uttørket disse små kroppene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...