-carina- Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Jeg er ei Fredrikstadjente som vurderer å flytte hjem igjen... Har jo lyst til å kjøpe hus da. Kråkerøy er jo drømmeplassen, men er vel en av de dyreste plassene i byen. I hvert fall Glombo/Nordre Kråkerøy... Jeg skal jobbe på sykehuset og det er vel vedtatt at det skal flytte til Kalnes? Noen som har noen fine plasser å anbefale å bygge? Kjøpe "brukt" hus? Har dessverre neppe så mye mer enn 3-3,5 mill å gi for et hus...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Får et bra hus for 3 mill da.. Har ikke fått med meg om det er vedtatt at du flytter til kalnes, men da blir det nok ikke på mange år enda tilfelle..
-carina- Skrevet 14. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2007 Nei, men vi bor i Oslo og blir nok boende her 3-5 år til. Men vil flytte bort før sønnen skal begynne på skolen. Om sykehuset blir vedtatt å flytte et sted tror jeg det kan føre til at prisene stiger og markedet blir mer presset. Så det ville vel lønne seg å kjøpe i nærområdet noen år før sykehuset evt er ferdig... Og neste gang jeg flytter tenkte jeg å flytte "for godt", blir vel der 20-30 år... Da gjør det ikke noe om jeg kommer før sykehuset! ;o) Joda, får sikkert et bra hus for 3 millioner. Men ikke på Kråkerøy... (Har sniktittet på Finn det siste året). Vi har pusset opp her, ønsker et "nøkkelferdig" hus neste gang, tror vi har best av det! ;o) :oD
-carina- Skrevet 14. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2007 Tenkte kanskje noen visste om noen "skjulte perler" på Rolvsøy eller kanskje Veum... Eller kanskje man rett og slett kan vurdere å flytte til Sarpsborg (uæh!)? Rundt Tunevannet noe sted?
Gjest Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Det er jo ikke vedtatt at det blir sykehus på Kalnes enda..og min personlige mening er at nær området rundt Kalnes ikke er spesielt attraktivt, ei heller spesielt barnevennlig. Jeg ville valgt å bo et annet sted og heller fått litt lenger vei til jobben.. Med 3 - 3.5 mill kan dere få et bra hus i Fredrikstad. Akkurat nå er det ikke mange tomtene til salgs her, hvis jeg var dere ville jeg ikke stresset med kjøp. Bolig prisene vil jo mest sannsynlig gå ned også.
-carina- Skrevet 14. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2007 Ja, det er jo som sagt 3-5 år til eventuell flytting... Men jeg har jo begynt å drømme da! ;o) Jeg har liksom vokst opp i sentrum, har vært utrolig lite på den kanten av Fredrikstad mot Rolvsøy/Sarpsborg/Veum... Derfor jeg tenkte noen kanskje hadde noen gode råd. Rart det der, har bodd i byen i 20 år, men ikke kjent i det hele tatt egentlig... :o/ Takk for innspillet! )
Gjest Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Du nevner Veum, der er jo boligfeltet Ambjørnerød. Der er det kjempe fint, og veldig barnevennlig....Vil anbefalle Ambjørnerød... Jeg ville ikke flyttet til Rolvsøy eller Sarpsborg, billigere der, men fysj....he he. Ekte Fredrikstad jente jeg.
-carina- Skrevet 14. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2007 "Jeg ville ikke flyttet til Rolvsøy eller Sarpsborg, billigere der, men fysj....he he. Ekte Fredrikstad jente jeg." Hi, hi... :oD Det smertet meg litt å skrive det også! Men det bor jo folk der også, så det kan jo ikke være så ille?! :oD Neste gang jeg skal ned og besøke mamma skal vi jammen meg ta en kjøretur og titte litt på Ambjørnrød. Tror det feltet har vokst voldsomt siden jeg bodde der, er jo tross alt 12 år siden jeg flyttet fra byen... :o/
Lavendel*06*10* Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 Har dessverre neppe så mye mer enn 3-3,5 mill å gi for et hus... Erru seriøs???
-carina- Skrevet 14. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 14. august 2007 Æh... Ja... Dvs. jeg har ikke 3 -3,5 mill, banken har! ;o) Vet du hva det koster å bo i Oslo?? Her må jeg vel opp i 6 millioner for et hus... Så derfor sier jeg "bare"... Ikke det at jeg ikke mener at det er mye penger, altså. Men det er jo det det koster i dag! (
~Fanta~ Skrevet 14. august 2007 #11 Skrevet 14. august 2007 http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=10790393&sid=7abcY6lN0086707&pos=44&tot=187&page=2
-carina- Skrevet 14. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 14. august 2007 Ja, jeg har sniktittet på det huset... Ikke så dumt! Men det koster litt mer enn det vi har råd til tror jeg... :o/
~Fanta~ Skrevet 14. august 2007 #13 Skrevet 14. august 2007 Er du fra Kråkerøy -carina-? Jeg er det, og det finnes jo ikke flottere sted da;o)) Glombo må være det fineste sted på jord!
Lavendel*06*10* Skrevet 14. august 2007 #14 Skrevet 14. august 2007 Melder meg ut av denne samtalen jeg,, hihi
Gjest Skrevet 14. august 2007 #15 Skrevet 14. august 2007 Roscrusia...Skal man ha et "nøkkelferdig" hus i et attraktivt område i Fredrikstad, evt. kjøpe tomt og å bygge, må man nok opp i 3 - 3.5 mill.......
-carina- Skrevet 14. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 14. august 2007 Sorry, måtte bare ha litt frokost så jeg var "borte" en stund... Jeg er fra selveste byen, jeg. Har vokst opp i Bydalen, gått på St.Croix og Cicignon. Men når jeg ble 19 så kjøpte mamma seg rekkehus på Kråkerøy, rakk å bo der ett år sammen med henne før jeg flyttet inn til Oslo. Vi hadde jo all verdens rare diskusjoner da vi var små, så da var jo sentrum stedet man skulle bo! Men etter at man har blitt eldre og har fått utvidet horisonten ser jeg jo hvor fantastisk fint det er på Kråkerøy... Så et fint, nøkkelferdig hus på Glombo kan man jo drømme om!! (Men det skal vel litt til for å få det?!) )
-carina- Skrevet 14. august 2007 Forfatter #17 Skrevet 14. august 2007 Sorry, måtte bare ha litt frokost så jeg var "borte" en stund... Jeg er fra selveste byen, jeg. Har vokst opp i Bydalen, gått på St.Croix og Cicignon. Men når jeg ble 19 så kjøpte mamma seg rekkehus på Kråkerøy, rakk å bo der ett år sammen med henne før jeg flyttet inn til Oslo. Vi hadde jo all verdens rare diskusjoner da vi var små, så da var jo sentrum stedet man skulle bo! Men etter at man har blitt eldre og har fått utvidet horisonten ser jeg jo hvor fantastisk fint det er på Kråkerøy... Så et fint, nøkkelferdig hus på Glombo kan man jo drømme om!! (Men det skal vel litt til for å få det?!) )
Gjest Skrevet 14. august 2007 #18 Skrevet 14. august 2007 Nougat - man får et helt greit hus for under 2,5 mill her nede
-carina- Skrevet 14. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 14. august 2007 Sikkert et helt greit hus... Men etter å ha gjort litt småoppussing her i leiligheten har vi funnet ut at det vi ønsker oss mest er et "nøkkelferdig" hus. Det vil si at jeg nesten ikke vet om jeg gidder å male når vi skal flytte inn... Og så har jeg ikke lyst til å bo "hvor som helst", kunne for eksempel tenke meg Kråkerøy. Og da tror jeg at jeg må opp i 3-3,5 millioner... Siden dette da er det stedet jeg "skal bo for resten av livet" har jeg ikke så lyst til å ha komprimisser, dette skal være "drømmehuset"... For eksempel så ønsker jeg litt usjenert veranda... (Det er lov å drømme, er det ikke?! ;o) )
Gjest Skrevet 14. august 2007 #20 Skrevet 14. august 2007 Hehe, selv har jeg ingen forventninger om at mitt fremtidige hjem skal være strøkent uten at jeg trenger å løfte en finger... Er du seriøs? Trøblete å male litt? Mulig jeg er jævlig frekk nå - men hvor bortskjemt er du egentlig?
-carina- Skrevet 14. august 2007 Forfatter #21 Skrevet 14. august 2007 Er ikke så veldig bortskjemt... Verken mannen eller jeg har sååå god inntekt. Men etter å ha eid leilighet i ca 10 år så har vi da klart å betale ned såpass mye lån at vi har omtrent 1 million i egenkapital. Synes ikke vi er så rike da. Vi har levd "stille og forsiktig"... Jeg kan godt male bittelitt. Men har ikke lyst til å sette i gang med å rehabilitere bad og kjøkken (akkurat ferdig med å pusse opp vårt bad nå). Mannen HATER å pusse opp, tror ikke forholdet vårt har godt av å måtte gjøre for mye sånt... Snakker av erfaring! ;o) Så hvorfor ikke drømme litt om å "kjøpe seg ut av" hele oppussingen?
Monajenten Skrevet 14. august 2007 #22 Skrevet 14. august 2007 Oi....hehe.. Jeg hadde ALDRI betalt så mye for det huset, og jeg bor i Bergen hvor boligprisene ikke akkurat er lavere...for min del var det omtrent så langt fra nøkkelferdig innvendig som man kan få det. Var jo enormt med treverk. Og så nesten fire mill...sykt! Godt vi har forskjellig smak, sier nå jeg;)
Gjest Skrevet 14. august 2007 #23 Skrevet 14. august 2007 Her betaler du for beliggenheten. Veldig populært sted i Fredrikstad.
Monajenten Skrevet 14. august 2007 #24 Skrevet 14. august 2007 Ok. Det så jo nydelig ut utenpå, fin hage og utsikt. Men ble litt overrasket da jeg så bildene inni, for jeg syns det meste virket "utdatert", og hadde nok blitt stående i flere uker med oppussing. Men ja, prisene er jo skyhøye i de populærer områdene her også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå