Gå til innhold

"Ting" som har hjulpet i sorgprosessen?


Lunis

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen vil dele "ting" (sanger, dikt, bøker, nettsteder ol) som har hjulpet i sorgprosessen...?

 

For meg er sangen "Det er dig jag älsker" med Carola en veldig trøst.. Hører på den titt og ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gå inn på "Englesiden" el. "Vi som har ett barn for lite".

 

Ett fin lite "ordspill" er:

 

"Små føtter som ikke fikk stå, setter også spor".

 

Mye sant i disse få ordene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sarah Mc Lachlan sin "Angel" er helt nydelig, og den gjør alltid at jeg begynner å gråte masse! Det er jo egentlig det jeg vil også når jeg er trist og tenker på det vi har opplevd. Og med tiden blir det faktisk letter å tenke og snakke om opplevelsen uten å gråte.

Ellers så har det hjulpet meg veldig å lese alt jeg kom over på nettet om å miste et barn.

Presten som gjennomførte begravelsen har også vært til stor hjelp og støtte for oss i tiden etter begravelsen. Han kommer på besøk med et par ukers mellomrom fremdeles, enda det er snart 3 mnd. siden vi mistet vår Adrian.

Selv om vi ikke ser på oss selv som særlig kristne....Han snakker om alt vi måtte føle behov for samtidig som han har hjulpet oss å se fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Noe som hjalp meg veldig i begynnelsen var å gå inn på englesiden .no og bare lese der inne,- å skjønne at jeg ikke var alene om å ha opplevd dette. Andre ting som har hjulpet er å ha en grav å gå til...å stelle der plante blomster ,- og bare være der...det er 1 år siden vi mistet vår lille Nikolay...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi mistet gutten vår i krybbedød 15.desember. Han ble 4 uker gammel.

 

Når jeg hører sangen "Hun kom som en engel når hun kom" med Jonas Fjeld, føler jeg meg veldig nær gutten min. Vi hadde den som solosang under begravelsen, men vi gjorde den om fra "Hun kom..." til "Han kom...". Så når jeg hører den sangen gjør jeg bare om hun til han i hodet mitt, så blir det liksom "riktig"...=)

 

Jeg ser også en del på bildene vi har, og skriver ned tanker og følelser. Men det som er det beste for meg, det er å sette meg ned sammen med sambo, tenne masse stearinlys, sette på rolig musikk og snakke om Mathias'n vår og minnene vi har. Det er sårt og vondt å snakke om det innimellom, men det gjør så veldig godt likevel.=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...