Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg spør de som tror på en Gud hva Gud er, får jeg til svar at Gud er livet.

Ok. Hva er Livet?

Livet er det som ER. Det har ingen fasong, ingen form, intet kjønn. Det har ingen farge, ingen duft, ingen størrelse. Det er ALLE fasonger, alle former, alle farger, dufter og størrelser. Det er begge kjønn, og det som er kjønnsløst. Det er alle og alt, og det er det ingenting som alt vokser frem av. det finnes ingenting skapt av livet som ikke er livet selv. Alt du ser overalt rundt deg, er livet som uttrykker seg. DERE er livet som uttrykker seg. Og livet er dere, som uttrykker seg gjennom dere. Alle andre er livet som uttrykker seg. Det finnes ingen, ikke et levende vesen, som ikke er et uttrykk for livet. Selv de som du anser som de verste blandt dere, er et uttrykk for livet.

Enig? Men hvis Gud er Livet, og Gud og livet er synonymt, prøv å bytte ut ordet Livet med ordet Gud.

Gud er det som ER. Gud har ingen fasong, ingen form, intet kjønn. Gud har ingen farge, ingen duft, ingen størrelse. Gud er ALLE fasonger, alle former, alle farger, dufter og størrelser. Gud er begge kjønn, og det som er kjønnsløst. Gud er alle og alt, og Gud er det ingenting som alt vokser frem av. det finnes ingenting skapt av Gud som ikke er Gud selv. Alt du ser overalt rundt deg, er Gud som uttrykker seg. DERE er Gud som uttrykker seg. Og Gud er dere, som uttrykker seg gjennom dere. Alle andre er Gud som uttrykker seg. Det finnes ingen, ikke et levende vesen, som ikke er et uttrykk for Gud. Selv de som du anser som de verste blandt dere, er et uttrykk for Gud.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I 1 mos. 1: 26- 27 står det:

Da sa Gud: La oss gjøre mennesker i vårt bilde etter vår liknelse. De skal råde over havets fisker og over himmelens fugler,over feet og over all jorden, og over hvert kryp som rører seg på jorden. Og Gud skapte mennesket i sitt bilde, i Guds bilde skapte han det, til mann og kvinne skapte han dem.

Gud har altså skapt mennesket i sin liknelse, altså et menneske som likner på Gud. Jeg tror Adam liknet på Gud i form, farage, duft, størrelse. Men jeg tror samtidig at Adam var helt ulik slik vi ser ut i dag.

Før syndeflommen var jorden dekket av et lag men vann og is. Det var dette vannet som regnet ned over jorden under syndeflommen. Dette vannet hindret all form for stråling som solen sender ut å trenger igjennom santidig som det økte lufttrykket. Med et doblet lufttrykk kunne menneskene leve lengre og det er også sansynlig at det ble større da. Det er funnet mange sjeletter fra gammelt av som er over 3 meter høye. Jeg tror Adam var en enorm kjempe i forhold til oss.

Så jeg trror Gud har skapt mennesker som likner på han. Dersom dette ikke stemmer så sier vi egetlig at Guds Ord tar feil. Og vi kan ikke bare ta ut noe som ikke passer for oss og beholde resten av det som står det.

Jeg tror også det med kjønn er litt vanskelig å si noe om for jeg tror Gud er ånd. Men det står i bibelen at JEsus er Gud i kjødet, altså Gud som mennske, og han var jo mann. Og Gud omtales også som Fader, Abba Far osv i bibelen. Men det tror jeg egentlig ikke spiller så stor rolle.

Grunnen til at Gud er livet er fordi det er han som er opphavet til alt liv. Uten han er ikke noe av alt det som er skapt blitt til for alt er blitt til ved Ham. På den sjette dagen skapte Gud mennesket, men i kapittel 2 i 1. mos står det at: Gud Herren formet mennesket av jordens støv og blåste LIVSÅNDE inn i hans nese, og mennesket ble til en levende sjel. Det er også det som skjer når vi har et barn i magen. Først bli det formet og når det er frmet blåser Gud livsånde inn i dets nese slik at det blir levende tror jeg da :)

Så Gud er livet fordi han er kilden til alt liv. Men jeg tror han både har form og farge og en dag skal vi få se han og lammet som sitter på tronen!

Skrevet

Takk for innspill=) interessant å diskutere dette, siden det er så mange forskjellige meninger rundt det! =)

Skrevet

Jepp, synes det med skapelsen og sånn er skikkelig interessant :)

Skrevet

Sauen

nå høres du ut som du er inne for ei gren av new age.

eg trur at Gud har skapt alle ting, men det betyr ikke at Gud er i alle ting.

Gud er kjærlighet.

livet består av ting fra både "denne verdens far" og Gud.

livet bestå av ondskap og godhet. derfor vill eg ikke si atGud er livet.

men eg vill si at eg vill gi livet mitt til Gud, så Gud kan styre det.

Gud er i oss, men Gud er ikke oss.Gud er vår far.

Gud er mye større en alle ting som er skapt.

Skrevet

eg synes forøvrig rugern har et godt svar på dette.

Skrevet

Takk for svar =)

er holist, kan minne om new age men syns til tider new age er useriøst og til tider kapitalistisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...