Gå til innhold

Kjennes ut som om underlivet skal ramle ut!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det på samme måte? Kan legge til at jeg har bekkenløsning med gangvansker også. Har skikkelig press nedover liksom, og det er direkte vondt, på det verste klarer jeg ikke å stå mer enn to-tre minutter av gangen. Det eneste som hjelper er å holde hånden og presse mot underlivet eller å sitte. hadde det de to siste mnd av forrige svangerskap, pluss en stund etter fødsel, men da ble jeg fortalt at det kom av en åreknute i underlivet, men denne er ikke kommet tilbake ennå, så tror ikke det kan være årsaken likevel. Nå er jeg knapt kommet over i 2 trimester, så er litt bekymret for hvordan dette skal gå videre i svangerskapet.

Noen som har det sånn? evt vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig ingen andre som har det sånn?

Skrevet

Jeg har det ikke så ekstremt men til tider kan det være ille. Jeg er hoven nedentil og føler det presser ned, har også lyst å ta hånden og holde opp undelivet på en måte. Det er vanskelig å gå på toaletten å tisse ibland.

Jeg hadde ikke dette da jeg var gravid med første mann men nå kom det i begynnelsen av 2 trimester.

Men det varierer fra dag til dag.

Skrevet

Åå, endelig et svar! Så det ikke før nå! Synes det er veldig tidlig åfå slike plager, har det blitt verre og verre for deg? eller er det likt nå som du har kommet såpass langt på vei? Tenker med gru på hvordan de siste mnd vil bli, når det er så vondt allerede:-(

Skrevet

jeg har det til dels og slik som du beskriver,men kun når jeg sitter på huk..

Skrevet

Ta det opp med lege eller jordmor.

Jeg som tvillinggravis skal være veldig oppmerksom på slikt nedpress, og kontakte sykehuset med en gang pga fare for for tidlig fødsel. Nå er det nok anerledes for deg som skal ha en. Livmorhalsen vi vel tåle nedpress fra en bedre enn fra to....men uansett bør du snakke med legen synes jeg.

Skrevet

Høres akkurat ut som åreknuter i underlivet, som gynekologen min så på og sa det var.

Er skikkelig hoven når jeg står og går, så vidt trusa klarer å holde på plass alt :-(

Presser og er vondt, forferdelig å sitte på do.

Skrevet

Eg er og øm og hoven, men ikkje så voldsomt som du beskriver. Kjenner det best når eg sitter på do/på huk. Det begynte uti 2. trimester ein gong. No er eg i veke 30 og det har heldigvis ikkje blitt noko verre så langt. Har bedre og verre dagar.

Når du er SÅ plaga ville eg definitivt tatt det opp på neste kontroll, kanskje det er noko som kan gjerast?

Skrevet

Jeg hadde det sånn for noen uker siden, og kombinert med en nærmest invalidiserende bekkenøsning så jeg mørkt på resten av svangerskapet. Men behandling med skikkelig massasje (manuell terapeut) samt taping etc har gjort hverdagen overkommelig. Får du behandling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...