Gå til innhold

Noen som vet,??? ang sting. håper på svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble klippet, og revnet under fødsel. Den første dagen svei det ikke, bare veldig vond, klarte ikke sitte på en stol.

Nå har det begynt å svi som bare er på do. Har fremdeles vondt bakover og tør ikke gå på do.

Hvor lenge pleier stingene å verke? Utrolig kjipt å ikke kunne sitte skikkelig. Går jo i tillegg sånn at det ser ut som jeg har drete meg ut. Er snart 4 døgn siden fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg godt igjen her altså. Tror du nok må vente litt til før det blir bra.

Jeg synes det var ubehagelig i vel en uke å gå på do.

Føler med deg :)

Skrevet

Er det vondt i rumpa når du går på do? Isåfall er det godt mulig at du har presset på deg hemoride.

Ellers er du kanskje bare hoven i stinga.

Skrevet

Jeg hadde veldig vondt for å sitte de første ukene. Etter ca.2 uker gikk det greit å sitte, var fortsatt vondt, men ikke så vondt som i begynnelsen. Etter ca. 4 uker klarte jeg vell å sitte tilnærmet normalt.

Skrevet

Jeg hadde mest vondt i nr 2 i noen uker etterpå, men det gikk over!! :-)

Hvis det svir, så hjelper det om du tar med en stor flaske (brusflaske feks) med lunkent vann som du heller over mens du tisser. :-)

Skrevet

Tror det er vanlig å føle redsel for å gå på do (bommelom) etter fødsel. Jeg var også redd for det selv om jordmor sa at det ikke var farlig. Jeg holdt igjen alt jeg klarte, og måtte til slutt ty til avføringspiller...

Skrevet

egen erfaring og hva jeg har hørt fra andre ........bedre etter 1 uke, så går det framover! lykke til. Jeg fikk anbefalt av jordmora å prøve å orke å sitte på det. Det gjorde jeg. Måtte sitte ned forsiktig da. Gjorde vondt, men gikk fort over her altså.... kanskje det hjalp.

Skrevet

Jeg revnet fra a til å, rumpemuskelen gikk i stykker:-) tok over en mnd før jeg kunne sitte ordentlig igjen...fikk i ettertid tips om å kjøpe meg en badering å sitte på....lå å ammet leeeenge....måtte også ta lakserolje (eller hva det heter) slik at avføringen ikke ble hard. Gamle folk tar vel slikt også:-) lag ett skyllevann med ren grønnsåpe, kjøpes på apoteket, som du har når du tisser....lindrer vistnok godt. Dette tipset fikk jeg også i ettertid...fint med gode råd, men litt sent 2 mnd etter fødselen.

Skrevet

Etter to ca to uker var det mye bedre hos meg!

Spiser du smertestillende? På sykehuset fikk jeg paracet og naproxen (én av hver, tror jeg). Dette fortsatte jeg med da jeg kom hjem. Svir det når du tisser, kan det hjelpe å ha rennende vann samtidig.

Det går over!! :)

Skrevet

Har vondt i rompen hele tiden. og spesielt når det er noe som vil ut, Var temmelig hoven, har gått litt ned. Når jeg tisser, bruker jeg dusjen til å spyle med, men svir som pokker forde. Har fått beskjed på å sitte i grønnsåpevann 2 ganger for dagen. pga smålig betennelse i såret.

Skrevet

Tror ikke du skal ta naproxen når du ammer, den beskjeden fikk i alle fall jeg på barsel.

Skrevet

jeg fikk paraset og paragin forte på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...