Isilra Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Noen som kan hjelpe meg litt ang stellebord? Vi har en kommode fra før av, så egentlig trenger vi bare et enkelt stellebord og ikke stellekommode, men samtidig ønsker vi oss et sted hvor vi kan ha babyprodukter på i tillegg. Synes Hensvik stellebord fra IKEA er veldig fin, men synes det er upraktisk at det ikke er dører på den under. Kunne tenke meg å hatt dører under slik at det ikke samler seg støv og slikt under der - for det hadde vel vært fin plass til å oppbevare bleier og slikt? Ønsker i hvertfall noe lignende og i ca lik prisklasse. Men er førstegangsgravid så jeg vet jo heller ikke hva som er mest praktisk og tar gjerne i mot råd om andre løsninger som kanskje er mer praktiske! Har vurdert å flytte et lite kjøkkenbord inn på barnerommet og bare legge en stellematte oppå der, men sambo synes ikke det blir noe fint og vil ha noe ORDENTLIG. Hehe. Synes også slike til å henge opp på veggen hadde vært veldig praktisk, da vi ikke har store plassen, men vi har siporex vegger, og jeg tør virkelig ikke la en liten baby ligge på en slik som vi er redd vil falle ned.. Nylig har nettopp jakke knaggene (i mangel på et bedre ord i farta) falt ned, enda den er festet med murskruer, såh.. *få skrekkbilder i hodet* Slike stellebord som bare er stellebord og kan trilles rundt synes jeg tar opp litt for mye plass i forhold til hvor praktiske de er. Altså, med tanke på oppbevaring. Noen synspunkter, tips eller råd tar i mot med stor takk!
Bea har snart 4 barn? Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Vi endte opp med stellekommode dennegangen med hjul m/brems og badekar på men den kan taes bort etter bruk og da har vi en skuffe til og så kan vi ta bort stellmatten og vips såer det en vanlig kommode og det kommer alltids godt med.... små søsken kommer . mer klær og sengklær når barnet blir større ++++++
Isilra Skrevet 13. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2007 takk for svar men har hørt så mye negativt om å ha badekaret over kommoden, for at det lett blir vannsøl og at kommoden som regel ikke tåler det så bra + at det lett lekker ned til klærne? Hvis ikke så synes jeg også denne løsningen er veldig fin.. Hvilken er det dere har? Gjerne link til forhandler/produktet om du har
Reidis Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Vi kjøpte bare et sånn kjempeenkelt stellebord fra Ikea til 245 kr eller noe som har stått på badet. En hylle under for å ha ting på. Suplerte med litt kurver og hengesystem på sidene og det har fungert glimrende. Har kommode på barnerommet og der er klær o.l, bortsett fra det skiftet som er greit å ha rett for hånden.
Smellt P. Tjukka Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Vi har også det enkle fra IKEA , og har vært veldig fornøyde ! Det kom også best ut itest for et par år siden !
Erisa* Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 VI har også tenkt å kjøpe det billige på IKEA, og så har jeg tenkt å sy lommer til å ha på sidene, der kremer og salver og sånn kan være oppi. Jeg tenkte at det kan være greiere å flatpakke når vi er ferdige med stellebordperioden, så kjøper vi heller et skap eller en ekstra kommode til babyklær. Har ikke så stor plass, så slike ting betyr en del for oss.
Isilra Skrevet 13. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2007 Er det dette dere tenker på? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20045205 Har dessverre ikke plass til noe på badet heller, da vi har et mikroskopisk bad
Erisa* Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Ja, det er det jeg tenker på i alle fall. Blir ikke på badet her heller, men på stua. Vi har bittelite bad, så det ville bare blitt stress! Men det går nok fint. Jeg ble visst stelt på stua når jeg var baby selv, og her er jeg, glad og lykkelig likevel:)
prøvekluten+3små Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 jeg stemmer og for det billigste fra ikea! det er supert!hatt det i tre år nå til nr to,og nå skal nr tre arve det..supplerer du med den hvite stelleputa oppå,vil jeg si man er godt rusta..badebalja til ikea er og super..den har sklibelegg i bunn,og det er veldig praktisk med små glatte babyer
Isilra Skrevet 13. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. august 2007 Oi, etter så mange positive tilbakemeldinger på det billigste alternativet, så må vi nok revurdere det igjen, ja! hehe Kan jo kanskje legge en plate midt under der og ha håndkler og sånt der, og gjøre som ei nevnte før her - sy noen "poser" til babyproduktene.. Hmm! Litt å tenke på i natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå