Gå til innhold

Noen som har studert med en liten baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp begynt på første året på en bachelorgrad. Bor litt over en time borte fra skolen med buss. Vi har planlagt vår første pp. i september, men jeg trenger noen råd/veiledning av dere ang. dette...

Har noen erfaringer, råd, synspunkter eller veiledning å komme med?

På forhånd tusen takk=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk jenta mi des 06, jeg gikk da 2.året på sykepleien. Jeg var fast bestemmt på at jeg skulle klare året. Første halvdel gikk jeg gravid, jeg hadde mye plager. Jeg fikk bekkenløsning noe som gjorde praksisen min veldig vanskelig, samtidig trodde de at fødselen var i gang i uke 24 og 28. De første 6 mnd var jeg veldig kvalm, noe som gjorde det vanskelig for meg å ta eksamenen mine, men jeg klarte det likevell.

Jeg fikk jenta mi 3 dager etter første praksis periode, da var det 14 dager til jeg skulle begynne igjen. jenta mi hadde maaaaaaaaaaaaaange problemer da hun ble født(se hjemmesiden min www.lulla-dagbok.piczo.com), dette gjorde situasjonen enda vanskeligere for meg. Da jeg begynnte på skolen måtte jeg stå opp hver 3 time HELE døgnet for å gi henne mat, det var viktig at det ikke gikk lengre tid pga at hun var så liten. Hun brukte 1 time på å få i seg litt mat, deretter skulle jheg pumpe meg(klarte ikke å suge på puppen). Da sier det seg selv at jeg fikk lietn søvn. På toppen av det hele måtte jeg opp klokken 5 om morgenen for å komme meg på skolen, bor ett stykke unna.

Den først emnd hadd ejeg henne med meg på skolen, dertter hadde pappen henns henne hjemme (han tok permisjon) i 3 mnd, og tilslutt tok jeg henne med meg på skolen den siste 1,5 mnd. Grunnen til at han ikke tok mer permisjon var fordi han måtte bli ferdig som lærling. Dette fungerte bra, men jeg må jo si det var stress å ha henne med. Hun hadde i tillegg kolikk, hun skrek HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELE døgnet, det var rett og slett null søvn å få.

Nå må jeg jo si at jeg har vert maks uheldig, jeg har hatt veldig mye ekstra med henne, kontroller hos HS, kontroller hos lege, kolikk, mye mating osv.... Jeg klarte å fullføre skolen og skal nå begynne på siste året (vi prøver på nr.2). det jeg vil med dette er vel egentlig a man klarer det man vil. Dersom du lurer på å få barn mens du er student så går det som oftest veldig bra. Jeg råder deg berre til å tenke nøye gjennom om du er klar for litt ekstra arbeid. Du må være bestemmt på at du skal klare det dersom du skal få det til.

LYkke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...