Gjest Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Tenker å begynne å studere etterhvert, enten om et års tid eller etter at nestemann er kommet(vi vil gjerne ha to tette). hvor mye får man av lånekassen til høyskoleutdanning? jeg må nesten opp i samme inntekt jeg har nå (utbetalt ca 15 000) for at det skal gå så må vel jobbe litt i tillegg, men håper jeg slipper å jobbe meg ihjel da... Har kanskje rett på omskolering men må man ikke ha vært sykemeldt et år før man får omskoleringspenger?
stolt mor til to:) Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 med fult lån å stipend får du 7000 i måneden. det er iallefall det jeg fikk.
Gjest Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 får man ikke ekstra for barn? var inne og sjekket på lånekassen sin hjemmeside nå og trykket inn alle opplysninger, jeg får visst 10 900 i måneden hvis jeg har 2 barn da... og da burde jeg jo klare det med litt ekstra jobbing, pluss evt å ha barna hjemme litt , f.eks 70% dagmamma (svigermor) , da får jeg vel kontantstøtten i tillegg?
Gjest Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Kontantstøtte får man vel uansett så lenge man ikke har barna i barnehagen?
stolt mor til to:) Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 jeg har ett barn fra før, men fikk ikke noe mer med fult stipend å lån, det kommer også an på samboer sin inntekt om du får stipend eller ikke. kontantstøtten får du uannsett fram til de er 3 så lenge du ikke setter ungen i barnehage, men vist du har 2 barn så kan det være du får litt mer, det er jeg ikke sikker på, men det kommer an på inntekten til sambo også vet jeg, vist dere er registrerte samboere da, men for all del det kan være jeg tar helt feil, men var ferdig med et studie denne sommeren, så da fikk jeg bare 7000 iallefall. men husk at 1 gangs utbetaling er på 21 000 da.
Gjest Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 ja utifra det jeg regnet så fikk jeg 109 000 på et år, og jeg bare delte det på to jeg =) har ikke to barn enda, men tror det som kommer til å skje er at barn nr 2 kommer ganske tett på barn nr 1, og at jeg studerer etterpå igjen=) har da regnet med samboers inntekt, 264000 pr år...
Erisa* Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Du får egentlig 9000 i mnd fra lånekassen, det er bare at man får 16000 utbetalt ved semesterstart, og så 7000 i mnd resten av semesteret. I tillegg får man jo barnetrygd og forsørgerstipen for andre barn man har. Omskoleringsrettighetene vet jeg ikke om, men se på nav sine sider, kanskje det står noe der?
prøvekluten+3små Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 den lånekalkulatoren der trenger ikke være rett da..jeg og regna meg frem til å få no sånt som 10 000 i mnd med to barn..men den gang ei! for høstsemesteret kunne jeg få 36000 jeg...thats all! to barn eller ikke!
ano`num *17.03.10* Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Jeg studerte med barn, og jobbet meg helt utslitt.... Pia var 1,5år når jeg startet. Det ble skole på dagen, barn/familie/husarbeid på ettermiddagen og skolearbeid på kvelden. Helgene gjekk også med til barn og skolearbeid. Ble lite sosialt. Mannen måtte jobbe ekstra for å holde oss økonomisk, og mamma stilte masse opp som barnevakt. All ære til henne for mine gode karakterer! I ettertid angrer jeg, og har angret enormt. Vi slet _mye_ med nr 2. Tenkte masse, masse på alt jeg gjekk glipp av i småbarnstiden bare ved å studere! Vi sa ofte at hadde vi vist at vi kanskje ikke får flere barn, skulle vi tatt helt andre valg i de årene der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå