Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Gutten min på 2 år er blitt en skikkelig ramp!! Han slår og biter(til og med fremmede). Dette er skikkelig leit og jeg merker at jeg får vondt inni meg når han holder på slik! Andre som har barn som slår? Hvordan reagerer dere? Han begynbner i barnehage i morgen og jeg er livredd for at han skal bli en vanskelig unge:(
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Har en gutt som oppfører seg på akkurat samme måte. Han er noen måneder eldre enn din. Helt enig i at det er fryktelig vondt, jeg blir så utrolig lei meg når han slår, skubber eller biter et annet barn. Dette har holdt på et par måneder nå. Ser at det er oftest i lek/krangel om leker det skjærer seg. Jeg, eller vi, prøver å løse dette med konsekvent si nei og ta han bort når noe skjer, samt å være litt i forkant av situasjonen. Jeg følger nøye med når han leker med andre slik at jeg kan gripe inn før det skjærer seg. Jeg synes at det begynner å roe seg nå, det er lengre mellom de gangene det skjer. De fleste som jeg prater med om dette sier at mange barn har en slik fase. Min har svært dårlig språk enda, så det kan også bidra til den oppførselen. Han startet barnehage i forrige uke, og jeg har fortalt de på forhånd hvordan han er, og de er så flinke med å takle dette. I dag hadde han hatt en episode hvor det var litt knuffing, men resten av de 6 timene hadde gått helt fint. Så jeg aner virkelig et håp. Han er rolig, snill, kosete og kjærlig, så jeg er ikke bekymret for at han har AD/HD eller noe lignende. Med god hjelp fra barnehagen og konsekvente foreldre håper jeg dette er en fase vi kan legge bak oss om ikke så lenge. Jeg deler alle dine følelser, håper det ordner seg for oss begge etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Tusen hjertelig takk for svar! Lykke til til dere også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå