Gå til innhold

Takket være "skrikekuren"

Anbefalte innlegg

Skrevet

har Hannah lært seg å sovne selv..i dag sovnet hun uten et piip!!! la henne ned i sengen og kysset henne god natt, og hun tok smokken og bare vred seg litt rundt og sovnet..

Og må bare si en ting - fra vi startet med denne leggerutinen har hun overhodet ikke skreket mye i det hele tatt..men hun var over 6 mnd da vi begynte..Og syns de bør være det! men den funket her altså;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen aldersgrense på denne skrikekuren?? De forstår jo mere jo eldre de blir. Er overhode ikke negativ til skrikekur på babyer som har begynnt å forstå endel, men på små babyer som kun lever etter instinkt må det jo være grusomt å ligge å skrike uten å få respons. På en annen side lærer de seg ganske fort at å skrike kan ha fordeler for dem fordi vi mødre ikke orker å høre. Skjærer jo i hjertet...

Jeg synes at i denne skrikekur debatten må alder tas i betraktning når man diskuterer.

Skrevet

Har lest at det ikke skal utføres på babyer under 6 mnd. Og hvordan folk definerer skrikekuren er jo også veldig varierende..

Som mor hører man jo forskjell på når ungen skriker eller gråter.. Min def av denne kuren er at babyen får tid til å falle til ro selv..og første dagen tok det 20 minutter før hun sovnet, og siden har det gått fortere og fortere..noen dager har hun tydelig vondt i tennene (de kommer opp en etter en stakkars), og da har jeg selvfølgelig hjulpet henne litt til å finne søvnen.. man må selvfølgelig vurdere underveis..og her har det virkelg fungert;) og ser tydelig på Hannah at hun er roligere og mer tilfreds ved legging nå,enn da vi løftet henne opp og ned fra seng - vogget henne i søvn etc..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...