Gå til innhold

Hvor lenge har man melkespreng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er bare en uke og jeg har masse spreng, enda hun spiser godt. Har snakket med flere og alle sier det er vanlig i starten, men hvor lenge varer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det begynte å gå seg til etter en ukes tid, faktisk...

Skrevet

Jeg hadde spreng så og si hele tiden og jeg ammet i 3 mnd :)

Skrevet

åjda...

Håper det gir seg snart for min del, det er vondt!

Skrevet

Prøv å pumpe deg når du kjenner det sprenger som verst. Lagre melken enten i kjøleskapet eller fryseren. Du får helt sikkert brukt for det seinere om du fryser det ned:)

Skrevet

BLir det ikke for lite til babyen da? når hun skal ammes mener jeg

Skrevet

Bare pump til sprengen er borte, ikke pump deg tom:-)

Skrevet

Når kjenner du melkespreng da?

Hvor ofte ammer du?

Skal babyen spise så legg h*n til puppen,og vil h*n ha mer, så gi det du har pumpet på flaske.

Et annet tips: gå inn p åammedebatten. Der er de MYE flinkere enn meg til å svare;)

Skrevet

Jeg husker det var den første uka som var værst, så ble det gradvis bedre. Etter tre måneder har jeg nesten aldri hatt spreng :) Jeg pumpet i starten sånn at jeg ikke lengre hadde spreng og ga det til knøttet med kopp (han brukte fire mnd på å forstå tåteflaske).

Skrevet

Junior her blir 3 uker i morgen, og jeg har fortsatt spreng på natta... På dagen er det ikke så ille... Jeg pumper avogtil når sprengen er så ille jeg ikke får sove skikkelig... Putter melka i frysen, kjekt å ha om pappan må være barnevakt en gang eller noe sånt...

Men om du pumper til du ikke klarer å få ut mer, så er der fortsatt melk i puppen, babyer har bedre utdrivingsrefleks enn pumpa, så ikke vær redd for det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...