Gå til innhold

Tenkt og prøve ut noe nytt i natt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 6 måneder. Legger ho halv åtte og sover til halv åtte. Eller dvs; er inne hos ho (sover på eget rom) opp til 7-8 ganger hver natt. Ho griner, men øynene er lukket og ho er ikke ordentlig våken. Gir ho bare smokken, og så roer ho seg. Jeg synes det er ganske slitsomt (er alene halve uka da mannnen min jobber noen dager i en annen by og må overnatte der). Leste på linken til venstre (første leveår, under 7 måneder) at man ofte er for kjappe til å gå inn til de; at de sover fremdeles selv om de griner/lager lyder og beveger seg. At man bør vente 5 minutter for å se om de roer seg av seg selv.

Jeg vet at det har vært mange tråder i det siste om å la de grine seg i søvn. Vet at det er mange som har sterke meninger om dette, og jeg orker ikke masse negativt om dette her.

Når morgenen kommer er jeg vanligvis helt utslitt (selv om det ikke er mange minuttene jeg er oppe hver gang, så blir det veldig oppstykket søvn).

Er det noen som har noen gode tips og komme med til meg? Kan ikke fortsette og ha det slik.

Har allerede vært inne hos ho tre ganger siden jeg la henne litt før klokka åtte (klokka er ti nå).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg... anyone?

Noen som har noen tips til meg?

Skrevet

Tydligvis ingen som kan hjelpe meg.

Akkurat hatt ei runde nå. Ho begynte og grine, og i stedet for å gå(løpe) inn til henne kjapt slik at ho ikke skal våkne ordentlig, ble jeg sittende i stua/stå på ganga til det var gått ca fem minutter. (laaange minutter) Da gikk jeg inn. Da var ho lys våken og det tok noen minutter før jeg fikk roet henne ned. Vet ikke hva jeg synes om den metoden. Hvis den virker så er det jo det aller beste, men det er jo ikke akkurat gøy og høre på at barnet ditt gråter. Og ihvertfall ikke lett og gjennomføre når jeg er alene med ho frem til torsdags kveld. Får se om jeg klarer dette da. Dumt og begynne på det hvis jeg ikke klarer og gjennomføre?

Skrevet

Jeg løper aldri inn med en gang han gråter.. Bruker å drøye det litt.. Men ser ann gråten da.. Når det gjelder ved legging så drøyer jeg en stund, da det bare er stakkars-meg-gråt... Når det er etter han har sovna, og våkner, da går jeg inn med en gang.. Når det er på morran, bruker jeg å drøye det en stund.. For da må jeg våkne selv også =) Hender faktisk at han sovner igjen =)

Skrevet

Jeg henter mi inn til meg mitt på natta, ellers blir jeg så trøtt. Men hun er tre år da, kan vel ikke sammenliknes. Men jeg synes samsoving er bare bra. Om du ville prøvd det...

Skrevet

Vi hadde det sånn leeeeeenge at hun våknet maaaange ganger på natten. Hun sov inne hos oss og mannen skulle på jobb så jeg reagerte med en gang. Har blitt mye bedre med tiden, tror kanskje de drømmer litt i de fasene av søvnen hvor de sover lett, og rett og slett vekker seg selv.

Følg morshjertet ditt! Skjønner det er tøft å ha henne så mye alene. Tror kanskje jeg ville flyttet henne inn til deg, evt i hennes egen seng, så du slapp å stå helt opp.

Skrevet

Takk for svar!

Fantasiløs; når det gjelder legging så går jeg heller ikke inn med en gang, Da hører jeg at det er slik "jeg vil ikke sove, men jeg er faktisk veldig trøtt" gråt. De tilfellene jeg snakker om er når ho har sovet en stund. Slike tilfeller er det 7-8 av hver natt og det er ganske slitsomt og få søvnen avbrutt slik.

Yinyang; samsoving er helt uaktuelt her i huset. Ho sov i senga vår den første uka pga at ho grein masse og alt var så nytt for oss alle. Men så var det over i egen seng. fra ho var 2 mnd har ho sovet på eget rom pga at ho lager så mange lyder på natta og jeg er så var for dem og fikk ikke sove når ho var i samme rom.

Noen flere som har tips og komme med?

Skrevet

Prinsessemari; hva gjorde dere når ho våknet så mange ganger om natta? Gjorde dere noe spes siden det har blitt bedre, eller bare ble det slik. Som jeg sa til yinyang; uaktuelt og ta ho inn på rommet og sove sammen med ho; da sover jeg nemlig ikke i det hele tatt!

Bor dessuten i blokk, så jeg har jo ikke lyst til å vekke hele blokka heller....

Skrevet

Uff da så trist...

Jeg er sånn FOR samsoving.

Ungene blir rolige, trygge og gode.

Jeg ser på folk i andre land, som sover med barna sine, og i dyreriket, sover mor og barn sammen lenge. Aper, sauer, kyr og høner, pluss alle andre dyr.

Derfor synes jeg det er trist at her i Norge skal ungene på "død og liv" plasseres på eget rom!! Hvorfor skyver vi barna vekk fra oss? Ja, jeg synes det er egoistisk.. Kanskje de rett og slett ikke vil det? Kanskje det å ligge tett inntil mor er trygt og godt?

Hmmm, ikke for å kritisere, men bare mine syn på samsoving.

Skrevet

prøv å ligg 2 smokker i senga hennes....det virket her i huset. da fant han lettere en av smokkene når han våknet.

Skrevet

Yinyang; da jenta vår sov på samme rom som oss måtte jeg ha senga hennes helt inntil mi side av senga. Jeg turte knapt og snu meg i knirkesenga vår i redsel for å vekke ho, og lå veldig anspent av den grunn. Lå også og hørte på alle lydene som en liten baby lager i søvne. Etter to måneder trengte ho ikke lenger og ha nattmåltid, derfor flyttet vi henne inn på eget rom. Tror ikke ho føler noe mindre trygghet og nærhet av den grunn.

Skrevet

Jeg har dessverre ikke så mange tips til deg, men jeg kan fortelle hva jeg har gjort med poden min - han er bare 4 måneder da.

Når jeg legger han så legger jeg en linklut halvveis over ansiktet hans, kluten dekker da store deler av smokken. Linkluten gjør at poden sover roligere(vet ikke hvorfor, kanskje fordi det blir lunere rundt ansiktet?) og kluten gjør at smokken ikke detter så fort ut :-)

Skrevet

Har allerede tre smokker i senga! Ho er litt liten enda og klarer ikke helt og putte dem i munnen selv. Fikk et tips av ei venninne i dag om å knyte en sutteklut til sutten slik at den var lettere og finne for ho. tenkte jeg skulle bruke dette tipset litt på dagtid slik at ho blir vant til at smokken henger fast i kluten og at ho etterhvert kan finne den selv i senga.

Skrevet

Hei! Snuppa her er på samme måten; liker og ha noe tett opptil ansiktet/nesa. Har to kosefiller i senga; en på hver side av hodet. I dag festet jeg en smokk i hver av dem slik at ho etterhvert skal finne smokken selv og putte den i munnen selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...