Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Hvor mye har det med hva jeg spiser egentlig å si for babyen?? Føler meg litt blond nå da, men jeg er litt usikker:P Er veldig glad i snop å sånn, eller, sukker generellt, men prøver å beherske meg littegrann nå som jeg har en engel i magen. Uannsett, så er jeg ikke den som spiser sunnest, annet enn at jeg drikker mye vann, og spiser en del frukt og grønnt. men er sjansene store for at bebisen min kommer til å være dritsvær når den kommer ut?:S Å om jeg klarer å kutte ut alt snop fra nå av og frem til fødselen (er i uke 20 nå) , er det noen mulighet for at babyen ikke blir så svær alikevell?
Erisa* Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Det har ganske mye å si hvilke mengder sukker vi putter i oss i forhold til størrelse på babyen. Så det kan nok være lurt å kutte litt ned:) Jeg holder meg i alle fall unna brus og sjokolade, spiser litt snop, men prøver å begrense det også (ikke så lett!) Men det er andre faktorer som virker inn også, genetikken ikke minst. Du kan ha godtestreik hele svangerskapet og likevel få en rimelig stor unge, men sannsynligheten for stor baby øker veldig hvis sukkerinntaket under svangerskapet er høyt. Det er jo fra ca uke 20 at den store veksten virkelig står på, så om du er flink frem til fødselen så tror jeg nok at det kan ha veldig positiv virkning:) Bra at du spiser en del frukt og grønt, prøv å spise litt fisk også, eller evt ta tran eller omega 3-tilskudd, så du er sikker på at du får nok av det. Det er nemlig viktig for utviklingen av nervesystemet til den lille:)
mizz25 Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Æ spiste ingenting søtt,hadde helt avsmak på brus,å klarte knappt å spis mat... Men ungen va alikevel 4840 gram... Så det har ikke bestandi me ka man spis,æ la jo nesten ikke på mæ,5 kilo tesammen trur æ,men tok jo av i mæ sjøl,va bare mage te slutt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå