Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spytter ut inlegg når jeg først er på nett jeg....:)

Noen andre her som har vært borti trøske? Vi har slitt med det siden varmeperioden i juni og det kan til tider være ganske så vondt å amme. Fikk mycostatin på resept av legen og det hjalp litt på Nore men vi ble ikke helt kvitt det og da kommer det jo bare tilbake. Bruker Canesten salve selv, kanskje det er noen som har bedre erfraring med noe annet? Andre gode tips for å blir kvitt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte helsesøster en gang om hva jeg evt. skulle gjøre i tilfelle jeg skulle få trøske. Da svarte hun at jeg først skulle prøve å smøre brystet med Farris. Et kjerringråd som jeg ikke har prøvd og vet heller ikke om det virker!!!

Skrevet

Hei..

Vi fikk behandling for trøske når jeg gikk på så mye antibiotika. Fikk mycostantin salve til brystene mine og mikstur til å smøre munnen hans med. Dette var for å forebygge sopp pga all antibiotikaen. Ammepoliklinikken sa også at det var lurt å sole puppene så mye som mulig. Sol dreper soppen. Og legg ammeinnlegg i solen etter vask!

Ellers vet jeg at det tar ofte mer enn 14 dager fra du starter behandlingen til du blir kvitt det. Fortsett gjerne til flasken eller tuben med salve er tom..

Håper det hjelper. Trøske er ubehagelig som pokker!

Skrevet

Farris er fint for å forebygge!! Men om du har fått trøske og du er sår må du bruke mycostantin. Fåes på resept hos legen eller ammepoliklinikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...