bambi på isen Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Fikk oppskrift på en kanle kake (og glasur) her inne engang, den er super god!! Nå er vi på ferie på fastlandet, eldstemann blir 6 år på torsdag og må jo selvfølelig feires sammen med søskenbarn og tanter og onkler og farmor og farfar!! Men jeg har glemt kake oppskriften hjemme, kan noen hjelpe meg å gi meg den igjen?????? På forhånd takk!! Inneholder ihvertfall kulturmelk, kanel (selvfølgelig) så hukser jeg ikke mer!!!!!!
snuppi min Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Gå inn på www.detsoteliv.no eller www.kakemonsen.no og søk på kanelkake - du finner sikkert noe der.
Nattos Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Har en som er veldig god. Vet ikke om det er den, men her er den i allefall:-) 4 kopper mel 4 kopper kulturmelk, jeg har bytta ut kulturmelk med kefir og kaka er da ENDA bedre! Også pleier jeg å bruke kopper som gjør at det blir nøyaktig en liter væske. 4 kopper sukker 2 ts natron 2 ts kanel 200 grader, midt i ovnen, 25 - 30 min Glasur 300 g melis 1/2 plate lys kokesjokolade 125 g smør 1 egg Smelt smør og sjokolade i vannbad, sikt i melisen og rør godt, kan godt stå i vannbadet mens du har i melisen, da er den lettere å røre ut uten å få klumper. Ha i egget til slutt for å få den glatt. Lettest å ta ut over lunka kake. Lykke til:-)
bambi på isen Skrevet 13. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2007 Vet heller ikke om det var denne, men det er ihvertfall mye likt .-) Med andre ord, så blir det altså 1 liter mel, 1 liter kulturmelk/kefir og 1 liter sukker??? Denne skal bakes og prøves!!!!!!!! Thank you!!!!!!!!!!!
Nattos Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Nei! Det blir det ikke! Jeg tok melka først i kopper som var så store at 4 kopper tilsvarte en liter! Det er forskjell i volum på vått og tørt! Den bør prøves ja! Er like god etter å ha stått i kjøleskapet i ei uke! Noen ganger har jeg latt den stå i langpanna kald ovn og den har vært like god lenge da også. Den blir bare ikke tørr! Lykke til!
bambi på isen Skrevet 13. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2007 Oki!!! Syntes det hørtes litt mye ut med 1 liter sukker liksom, men da bakes det her om noen dager!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå