Gå til innhold

Kanelkake!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk oppskrift på en kanle kake (og glasur) her inne engang, den er super god!!

 

Nå er vi på ferie på fastlandet, eldstemann blir 6 år på torsdag og må jo selvfølelig feires sammen med søskenbarn og tanter og onkler og farmor og farfar!!

 

Men jeg har glemt kake oppskriften hjemme, kan noen hjelpe meg å gi meg den igjen??????

 

På forhånd takk!!

 

Inneholder ihvertfall kulturmelk, kanel (selvfølgelig) så hukser jeg ikke mer!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HJEEEEEEELP!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Gå inn på www.detsoteliv.no eller www.kakemonsen.no og søk på kanelkake - du finner sikkert noe der.

Skrevet

Har en som er veldig god. Vet ikke om det er den, men her er den i allefall:-)

 

4 kopper mel

4 kopper kulturmelk, jeg har bytta ut kulturmelk med kefir og kaka er da ENDA bedre! Også pleier jeg å bruke kopper som gjør at det blir nøyaktig en liter væske.

4 kopper sukker

2 ts natron

2 ts kanel

 

200 grader, midt i ovnen, 25 - 30 min

 

Glasur

300 g melis

1/2 plate lys kokesjokolade

125 g smør

1 egg

 

Smelt smør og sjokolade i vannbad, sikt i melisen og rør godt, kan godt stå i vannbadet mens du har i melisen, da er den lettere å røre ut uten å få klumper. Ha i egget til slutt for å få den glatt. Lettest å ta ut over lunka kake.

 

Lykke til:-)

Skrevet

Vet heller ikke om det var denne, men det er ihvertfall mye likt .-)

 

Med andre ord, så blir det altså 1 liter mel, 1 liter kulturmelk/kefir og 1 liter sukker???

 

Denne skal bakes og prøves!!!!!!!!

 

Thank you!!!!!!!!!!!

Skrevet

Nei! Det blir det ikke!

 

Jeg tok melka først i kopper som var så store at 4 kopper tilsvarte en liter! Det er forskjell i volum på vått og tørt!

 

Den bør prøves ja! Er like god etter å ha stått i kjøleskapet i ei uke! Noen ganger har jeg latt den stå i langpanna kald ovn og den har vært like god lenge da også. Den blir bare ikke tørr!

 

Lykke til!

Skrevet

Oki!!!

 

Syntes det hørtes litt mye ut med 1 liter sukker liksom, men da bakes det her om noen dager!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...