gep68 har fått jenta:-) Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Har en sønn på 14år som har AD/HD fikk diagnosen for 2 år siden og han går på strattera med middels effekt. Han har en del humørsvininger som ikke ligner noe. Vi sleit i nesten 12 år før noen hørte på oss så vi blei henvist videre til BUP. Nå i sommer har det vært helt grusomt her hjemme,gubben har jobbet hele sommer så jeg har vært hjemme hver dag,han overser og gidder ikke høre etter hva jeg sier og han er frekk i munn mot meg.Nå er jeg så sliten at jeg henger ikke sammen lengre snart det skal nesten ingenting til før jeg gråter og da har jo han vunnet. Det går ikke ann og motsi han for da går han i taket,jeg har ingenting å stille opp med ang krefter mot han,han er rå sterk. Noen som er/har vært oppi samme situasjon? Råd motas med takk.
Mazza** Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Har ikke kjennskap til akkuratt de medisinene han bruker , men kanskje han hadde trengt en høyere dose? Eller evnt andre medisiner? Vi har en på 9 her hjemme som får concerta. Ellers hører jo ikke akkuratt den situasjonen du er i noen god....hører han på mannen i huset da eller? Ville kanskje anbefalt dere å ta kontakt med profesjonell hjelp så dette ikke går helt over styr.....tydelig at det ikke funker sånn det er nå... Håpr ting ordner seg til det beste for dere.
ana baroma Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 har dere avlastning? Og er det et apparat som er der rundt han? Dvs en gruppe som bestpr av for eks lege, lærer, bup, saksbehandler i kommunen, foreldre osv? Støttekontakt er også en fin ting for ad/hd barn. Alt dette for at du skal få avlastning, og at det skal være et helhetlig opplegg. Jeg skjønner utrolig godt at du er sliten (har ikke adhdbarn selv, men har vært avlaster blant annet), og du må ha hjelp FØR det går for langt. I tillegg kan man jo sjekke om medisinene og behandlingen ellers er ok og nok. Han er jo i puberteten i tillegg antagelig, og det kan jo forsterke symptomer ganske kraftig såvidt jeg vet... Ingen som ikke har forsøkt det aner hva det vil si å være i din situasjon. Utover det burde vel mannen din komme seg på banen også?
gep68 har fått jenta:-) Skrevet 14. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2007 Han er akkuratt lik mot faren også. Og noe avlastning får vi ikke.og noen hjelp fra besteforeldre får vi ikke for dei ser ikke problemmene,når han en skjelden gang er der så er det aldri problemer med han. Vi har vært under Bup i 1 år så da er vi ferdige der sa dei. Han er sen i puberten har ikke kommet dit enda,han kan sitte og leke i sandkassa med unger på 3og 4år. Heldigvis så har vi ikke dei store problemmene på skolen,men det gjenstår og se hvordan det går i år. Det skal bli godt når skolen begynner igjen på torsdag for da får jeg i hvertfall slappe av dei timene.
fikk jente 090108 Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Veldig viktig å finne på kjekke ting sammen. At f.eks bare du og han finner på noe som han interesserer seg for, eller han og faren. Eller hele familien sammen. Men det må være aktiviteter hvor en kan unngå kjefting og krangling. Gå ut i skogen, ta med god mat og drikke og kos dere sammen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå