pandabjørn Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Som noen av dere vet så har jeg og min samboer flytta inn i helt nytt hus i mai... i mars fikk vi faktura fra dette firmaet på kr. 42.000,- som vi betalte 14 dager senere greit nok...tenkte at alt var greit, nå 5mnd senere så får vi en ny faktura på kr. 3050,- i kontrakten der vi kjøpte huset vårt står det at VI avtaler direkte med firmaet om pris og endringer ift standard.. vi tok ikke standard og det ble en del tusen dyrere for oss...greit det! men synes ikke det er greit å få en tilleggsfaktura pr mail i dag fra de når det er gått 5mnd siden første faktura..(de ringte først før de sende mailen da)! synes de skal ta på sin kappe at de ikke har tatt med tillegget som vi skulle ha...de har fakturert firmaet som vi skrev kontrakten med.. men de vil jo self ikke betale fakturaen, og firmaet sender fakturaen til oss !! På tilleggesfakturaen står det heller ikke at det er tillegg det gjelder, bare fakturanr osv.. Snakket med min bror på tlf i stad og han skal komme bort i morra å se på fakturaene.. Sambo har tenkt å ringe forbrukerrådet i morra å høre om de kan gjøre sånn 5mnd senere? tenkte å høre med dere om dere vet om de har lov å fakturer oss så lenge etterpå? de må vel ha en frist å sende fakturaer på vel?? Synes de får ta det på sin kappe siden de har gjort feilen å sendt tilleggesfaktura til de andre...og så til oss igjen! Vi var jo enig om at det skulle gå i mellom oss og firmaet, og ikke mellom de som vi skrev kontrakt med! ble kanskje litt rotet, men håper dere skjønner hva jeg mener.. håper det er noe som kan svare meg...
cathy_ Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Nå kjenner jeg ikke til om de har lov å etterfakturere dere for akkurat den jobben som er gjort hos dere . Men mener bestemt at man faktisk kan motta faktura inntil 3 år etter at en jobb/tjenste er utført uten at det er ulovlig. Men det skader jo ikke med en telefon til forbrukerrådet heller. Lykke til..
mto2 Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Dei kan sende faktura etter 5 mnd. Trur fristen for å framsetje krav er 3 år, men sjekk forbrukerportalen.no
pandabjørn Skrevet 13. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2007 æææ kan de sende faktura 3år senere det er jo helt sykt! det er jo de som har gjort feilen ved å sende tilleggefaktura til de andre først før de ble sendt til oss.. vi skulle jo ikke blande inn de andre, så det er jo teit av firmaet å sende tilleggesfaktura til de og ikke til oss først.. greit hadde vi fått alt på sammefaktura så hadde vi ikke sagt noe...men når fakturaen kommer 5mnd senere så kommer vi ikke til å gi oss med det første! men takk for opplysningen..
BEA-77 Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Tror ikke dere har retten på deres side her M@sander. Enig i at rutinene til firmaet er dårlige, men ser rett og slett ut som om noen har tabbet seg litt ut/missforståelse. Men dersom dere er enige i at dere har mottatt varene/tjenestene vil dere vel gjøre opp for dere?
pandabjørn Skrevet 13. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2007 vi får se hvordan det går i morra da sambo skal ringe... første ordrebekreftelsen dems så hadde de bare lagt til 24% mva og ikke 25% sier jo litt om firmaet tror ikke vi kommer til å gi oss med det første....får høre hva min bror og forbrukerrådet sier i morra de får sende en samlefaktura og ikke 2 fakturaer på 5mnd sier jo litt om dårlig rutiner i firmaet
Bea har snart 4 barn? Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 dere må no få vite ka dei skal ha dei 3000 for hvertfall
pandabjørn Skrevet 13. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2007 ja det står på den nye fakturaen det er liksom tillegg for det som vi ikke tok som standard..... vet jo at 3000,- ikke er så mye penger, men er litt sure penger å komme med 5mnd senere når vi trodde alt var i orden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå