Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som ønsker seg lengre åpningstider på SFO Nå er den 07.30 til 16.30 kunne ønsket meg 07.00 til 17.00 som i barnehagen. Har et stykke å pendle mellom bolig og jobb og det er mye kø der E-18 fra Asker mot Oslo om morgenen og omvendt om ettermiddagen. Og hjelper det å ta det opp med kommunen - noen som har erfaring ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det åpent fra 07.15 til 16.45. I fjor delte de ut spørre-skjema om det var mange som ville ha lengre åpningstid, og det var det tydeligvis ikke, for det ble ingen forandring. Ring kommunen og hør da vel. Jeg ville også gjerne hatt 7-17. Ikke for at barna skal være der ti timer hver dag, men for at jeg skal rekke jobb når jeg har dagvakt, og mannen min skal rekke å hente når jeg har kveldsvakt. Med andre ord er det noen dager vi trenger å komme tidlig og hente tidlig, mens andre dager leverer vi sent og henter sent.

Skrevet

SFO her er åpent 7-1630. Rekker akkurat om morgenen, leverer de utenfor SFO, og kjører minsten i barnehagen (samme åpningstider der) og er på jobb 730.

Snart skal de få gå selv om morgenen også når de må der tidlig (går selv de dagene jeg jobber sent). Synes det har vært litt mørkt om vinteren å sende de kl 7, men nå er de jo et år eldre.

Tror det hadde vært best å høre direkte med SFO (her tror jeg iallefall at det er hver skole som bestemmer åpningstider), eller gjennom klassekontakt og FAU.

Før feriene (jul, vinter, høst...) må vi fylle ut når vi ønsker SFO, hvis ingen trenger fra 7 så åpner de ikke før første har meldt at de kommer. Og samme med stenging, trenger ingen etter 16 f.eks så stenger de da. Men SFO er så stor hos oss at det nesten alltid er åpent hele dagene.

• 2 uker senere...
Skrevet

Siden vi er en "pendler kommune" så har faktisk både skoler og barnehager tatt hensyn til dette. Så her i kommunen er alle barnehager og Sfo'er oppe fra 0700 og til 1700. Det er også ett par barnehager og SFO som er oppe fra 0645 til 1730. Kan du ikke snakke med de andre foreldrene og spørre hva de mener, og så går dere i sammen om ett brev til SFO lederen med ønske om lengre åpningsstid.

Skrevet

SFO er åpen fra kl 7-17 hos oss. Tror nok det er opp til hver enkel kommune eller skole. Ta det opp med skolen/klasserepresentanter, skjønner veldig godt behovet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...