Gå til innhold

Ammer jeg for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart 9 mnd og jeg ammer henne ca 6 ganger for døgnet + hun får fast føde. Hvor mye mm eller hvor mange mme gir dere? Det er jo liksom meningen at jeg skal trappe ned da. He he. ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, jeg må nå si jeg syns du er veldig flink da:) Ifølge HS så kan man visst aldri få ammet for mye, så bare amm i vei det du orker:)

Skrevet

Ja, du er flink! Når jenta mi var 9 mnd ammet jeg kun 3 ganger pr. dag, gikk raskt over til kun morgen og kveld, men det var fordi jeg var i jobb. Hun fikk ikke mme i tillegg, men fikk 2 grøtmåltider, lunsj og middag og drakk vann til måltidene. Vet ikke hvor mye mm hun fikk i seg da siden jeg sjelden pumpet meg. Men det virker jo som om du ammer nok i alle fall :)

Skrevet

Jeg synes ikke 6 ganger i døgnet er for mye nei. Jeg ammer gjenomsnittelig 5 ganger i døgnet nå og gutten er 10,5 mnd. Nå skal det sies at jeg er en stor tilhenger av selvavvending;)

Skrevet

Det er bare de som ammer feil samt ikke vet hvordan man gjør det som ammer så mye når barnet er så stort.

Skrevet

Hvordan ammer en feil? Jeg føler selv jeg ammer ofte, hva er det jeg kan gjøre feil? Vil gjerne at gutten min skal spise litt sjeldnere...

Skrevet

La nå folk få amme så mye og lenge de vil! til din informasjon anonym har barn ulike behov når det gjelder mat.. står jo i de fleste bøker at man gjerne kan amme babyen til den er ett år.. Sålenge barnet er mett og tilfreds er det det viktigste! hvor mye og lenge en ammer er opp til hver enkelt:)

Skrevet

Jeg ammet like mye helt til nå nylig(småen er litt over 10mnd).

Begynte nedtrapping ved at jeg ikke tilbød annet enn når han selv begynte å "leite" annet enn om kvelden. Han er ikke noe spes interessert lenger i puppen... Gikk kjempe-kjapt. Nå er vi på 3.natten med nattavvenning og det går strålende.

Ammer kun ca 3 ganger i døgnet nå.

Gir ikke mme.

Skrevet

Jenta er 11,5 mnd nå og jeg ammer henne mellom 6-8 ganger hele døgnet.

Nå prøver jeg å få henne til å drikke Nutramigen (melkeerstatning for melke-og soyaallergikere) midt på dagen siden jeg begynner å studere. Men ammer fortsattt om natten, morgenen, ettermiddag og kveld.

Så slapp av H.I du ammer IKKE for mye, det er kjempebra synes jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...