heiamagen Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Vi syntes vi var lure og bestilte togbilletter, minipris og sitteplasser i familiekupé til Gøteborg i helgen. Og så 2 netter i familierom på SAS-hotellet som ligger ved siden av stasjonen i Gøteborg. Gledet oss masse til å sitte på toget og kose oss. Tok med god niste og drikke til toget og levende leketøy/kosebamse (Nore). NSB skuffet igjen, BIG TIME!!! Familievognen var en vits, bare to grupper med fire seter mot hverandre og knapt plass til tre barnevogner. Ingen lekeplasser for barna, de måtte leke på det dritmøkkete gulvet i midtgangen hvor det var en konstant strøm av andre passasjerer. Det var nemlig to kaffeautomater i vogna, en bak og en foran, i enden av familievogna, halve toget måtte derfor passere oss. Vi måtte be om at stelleromet ble låst opp hver gang vi skulle bruke det. Det var avstengt fordi doen ikke virket, og det stank og var et skikkelig ekkelt stellerom. Toget var stapp fullt og folk med bagasje gikk hele tiden frem og tilbake for å lete etter plasser. På tilbaketuren var toget om mulig enda fullere, det stod folk i kupeen vår hele veien og stirret på oss som hadde sitteplasser, i 4 timer, det var bagasje og folk overalt og vi måtte forsvare plassene våre hver gang vi gikk rundt med barna. Folk var faktisk sure fordi vi sa plassene var reservert barnefamilier og at vi hadde reservert plassene på forhånd, og de satte seg faktisk på plassene til de som av og til stod ved vogna for å få barna til å sove (kan jo ta litt tid). På et tidspunkt kom det også en handikappet dame, hun burde selvfølgelig få sitte, men var det vårt ansvar...?Ingen av barna ville sove i varmen og maset og det var et hylekor uten like! Vi var åtte voksne og 5 barn på disse åtte plassene, og vi kunne ikke bevege oss rundt i det hele tatt, snakk om tortur for en aktiv treåring å måtte sitte på mammas fang i 4 timer... En av mødrene måtte ha vogna lenger bak i toget, kjempekult når ungen skulle sove. NSB reklamerer med at det er så fint å ta toget med barn....men neste gang tar vi bilen, garantert! Makan til kundebehandling har jeg aldri opplevd!! Blir så sint når jeg tenker på det!! Jeg trodde det skulle være lekevogn, restaurantvogn og at vi skulle slappe av (sånn stemning jeg husker fra togturene når jeg var liten og bestemor strikket og leste Allers og vi fikk leke av konduktøren). Gøteborg var forøvrig heldigvis bra. Kjempefin by og bra shopping og mye god mat. Hotellet flott. Neste gang tar vi som sagt bilen, jeg har lovt mannen en tur i Liseberg.. Dette ble et langt innlegg, men NSB skal også få sin kopi, og Aftenposten som etterlyser bedrifter med dårlig service. Sånn, nå fikk jeg det ut
Millapril Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Huffameg! For en forferdelig opplevelse! Det høres jo i utgangspunktet ut som en kjempefin tur. Med tog og avslapping på reisen. Men dette hørtes jo helt forferdelig ut! Stakkars dere, skjønner godt at du ble sint!
Solstråle72 Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Herre min hatt...Her har NSB tabbet seg skikkelig ut!! Tenker det var en travel reise, men det var bra dere hadde det fint i Gøteborg, da.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Oj, det var nok ingen hyggelig opplevelse. Bra du skriver klage til NSB, men bør ikke finne seg i sånn når man betaler for en opplevelse. Fint at dere koste dere i Gøteborg uansett :-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Hei. Skikkelig synd det der. Må være spesielt med toget til Gøteborg for flere av mine venner har tatt toget til Kristiansand og Bergen uten problemer. Men der må jo alle ha reservert sitteplass for å gå ombord så det blir sikkert annerledes. Flott at dere fikk ett godt opphold i Gøteborg til tross for en kronglete togtur. La dem bare få høre det i NSB for dette er ikke bra i det hele tatt. De skal jo være en servicebedrift.
smurfen :o) Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Godt du har skrevet til NSB, for slik skal det ikke være. Jeg har tidligere bare hørt positivt om familie vognen, men det har vært på innenlands turerer. Det var godt dere koste dere resten av turen!
Bellen^2 Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Uff, det der hørtes jo helt forferdelig ut! Makan til stress og styr! Definitivt ikke sånn det skal være og flott at du sier fra til NSB. Godt det ikke ødela for resten av oppholde deres da. Jeg gleder meg som en hund til å dra til Liseberg igjen. Øivind blir vel stående igjen med Sebastian på armen mens jeg løper rundt mellom berg og dal banene:)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Uff høres ut som en forferdelig togtur! Håper NSB gir deg et svar på brevet til dem! Utrolig at de kan kalle det for familievogn når man må forsvare plassene sine!!! Blir helt målløs jeg! Bra at dere koste dere ellers i Gøtebord da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå