liljepike med spire:) Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Jeg er 17 uker på vei og synes at livmora mi er sinnsykt høy til at jeg ikke er lenger på vei. Ett par cm. over navelen vil jeg tro. Og jeg er i meg selv høy også, så er redd det er en kjempebaby der inne..... Dette er min nr. tre og har født to babyer før som veide nærmere fem kg. enda så forsiktig jeg er med det jeg putter i meg.....
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 He he..føler så med deg.. Jeg også så for meg en kjempe konfirmant da jeg skulle ha min første og ved ultralyd i uke 32 vaide hun 3100(2200 er normalen) og to uker før jeg skulle føde ble hun estimert til 4600.. Var livredd jeg.. Hun kom ut og veide 4100.. så du har nok hvert med på tøffere enn meg.. Gruer meg denne gangen ja.. Hvor høy er du?var de lange?
liljepike med spire:) Skrevet 13. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2007 Min første ble født tre uker før termin med ei vekt på 4670 g og var 51 lang. Nr. to ble født ni dager over termin og veide 4960 og var 57 cm. lang..... så store gutter her:)
"gullet" Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 hjelpe min, da hadde jeg blitt litt skeptisk, men det virker som kroppen din er skapt for og klare det.... selv får jeg keisersnitt hvis jeg vil, skal følge med under svangerskapet... mine har bare vært gjennomsnitts bebiser men tror neimen ikke jeg vil føde en gang til...
Niem og Patrick Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Sambos sønn var 4800gr og 53cm da han ble født.. Så jeg er litt engstelig, ja
KlemC 3småUnder3år Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Pappaen her i gården var 58 cm lang og 4900 da han var født men fødte likevel en gutt på 49cm og 3480 så skal ikke klage... Er mere engestelig denne gangen..
Stratos med 3 barn Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Det trenger du da ikke være!!! Si fra på sykehuset hvordan du har det og krev tettere ul oppfølging for å sjekke størrelsen på barnet ditt. Finner de det stort, kan dere jo i fellesskap vurdere andre fødselsmetoder..... Om det hjelper da
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Kjenner meg igjen...redd for svær baby. Har fra før av en på 4500, er selv slank i utgangspunktet og syntes det ble forferdelig tungt i slutten av svangerskapet. Fødsel endte i hastekeisersnitt. Er gravid igjen og i uke 23 har symfyse målet krøpet ganske langt over gjennomsnittet. Og jeg som i tillegg har kuttet drastisk ned på sukker og usunn mat, mosjonerer ofte! Legger også på meg mer enn jeg både hadde forventet og ønsket. Hadde håpet at nå som jeg la om stilen, skulle vekten ikke øke så mye og kanskje jeg ville havnet på et normalt symfysemål... men nei! Jordmor snakket noe om en morkake som sugde til seg godt (altfor godt) I disse dager er det også mye fokus på at kvinner føder større og større barn og ulemper ift dette. Det er fokus på livsstil, kost og mosjon...noe jeg har vært kjempebevisst på. Noen av oss får visst bare store barn...???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå