Duracellgirl*prøver* Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Hatt regelmessige rier siden kl 10 idag... 5 minutter mellomrom og ca 1 min variget. Ringte føden kl 14... bare for å høre hvor vondt de skulle gjøre før vi ev reiste inn.. da ville de ha meg inn med en gang ettersom jeg hadde så lang vei å kjøre. (45 min)(og at vi bor midt oppi flomkaoset) Vi var på sykehuset kl 16... ble tatt imot av ei jm som virka helt ør i hue... men greit nok... ble vist til fødestue og ctg registreringen var igang. Kl 17.30 var de ferdige med det og sjekket blodtrykk og urin/feber. Hadde fortsatt rier med 5 min mellomrom og 1-1/2 min varighet.. nå begynnte de gradvis ta seg opp og gjøre endel vondt i ryggen også... Jm sjekker åpning og jeg har 2 cm (som igår kveld) Så kommer jm inn kl 18 og sier vi skal hjem... mine rier er ikke effektive selv om de kommer jevnt og er vonde... så ingen vits i å holde meg der. Jeg ga tydlig utrykk for at jeg ønsket å bli der, og hintet frem med at hun burde sjekke journalen min for å se at jeg har en traumatisk fødsel bak meg og slitt enormt med angst i dette svangerskapet pga dårlig behandling av jm tidligere.. Hun ville ikke skjønne noe av hva vi sa.. spurte også hvor vondt det ev skulle gjøre før vi kunne komme inn igjen,men hun kunne ikke svare på det, skjønnte ikke hva vi spurte etter.. Jeg sa når jeg kom inn at jeg skulle bli satt igang onsdag,men det var visst en feil.. jeg skulle egentlig bli satt igang i morgen tidlig istedet men de hadde skrevet feil i innkallelsen til meg... men da jeg ble sendt hjem nå så hadde de ombestemt seg i siste liten... jeg skal ikke inn før onsdag kl 10 allikevel. Nå sitter jeg her med tårene temmelig løse, sliter helt forferdelig med angsten og aner rett og slett ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Nå ser jeg for meg om mulig en enda verre opplevelse enn sist.. jeg klarer ikke mer nå. Har gått til samtaler for å bearbeide følelsene og for å klare tenke på å klare føde normalt istedet for ks . (noe de tilbydde meg pga opplevelsen sist) Har jenve rier som gjør vondt.. skikkelig vondt i ryggen og magen... og de kommer med 5 min mellomrom fortsatt. Nå har jeg tatt 2 sjeer lakserolje, skal ut å gå en lang tur med hund og gubbe, skal ha sex når vi kommer inn, ta en dusj og reise til svigers for å gynge litt på trampolinen dems.
Tussa og Sofie Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Nei fy fader, stakkars deg, skjønner godt at du er kjempeskuffa, lei deg og frustret. Møkkajordmor, at de ikke kan ta folk alvorlig og ta en kikk i journal før de uttaler seg og sender deg hjem. Uff, håper virkelig du treffer på en annen når du reiser inn neste gang. Du burde kreve å få en annen, går ikke an å behandle folk sånn. Du gjør ivhertfall det du kan for å få fart i sakene, så ønsker jeg bare masse lykke til, dette går helt sikkert bra!!
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Håper det setter skikkelig fart på sakene i kveld, og at babyen kommer i raserfart:) Lykke lykke til, føler med deg nå når du er redd og ingen hører på deg! Klem
Snupsipus Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 STAKKAR Duracellgirl!!!! Må si jeg føler med deg..... Nå MÅ lille Tigergutt komme seg ut!
Bebis120408+150511 Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 åhh...sååå kjedelig.var sikker på at du ble mor i løpet av kvelden/natten jeg nå.. men kvelden er enda ung!!! jobb med saken,så skal du se at du møter jm snart:=)
Cybermom♥ Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Hjelpes meg! Kjenner jeg blir frustrert her nå... Veldig irriterende at ikke det blir skikkelige rier sånn at Tigergutt kommer seg ut! Men jeg holder fortsatt en knapp på 13. august! Spørs om det ikke bikker over til 14. da men.... Noe må jo skje snart! Ønsker deg lykke til, og sender masse fødestøv! Trenger det ikke selv på 3 uker enda... ;-)
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Be samboeren ringe inn til føden og kjefte dem huden full, for en behandling!! Du skal ikke gå med smerter, og når det er så lenge på overtid så kan de for f... sette deg igang!! Du er jo igang allerede, det e bare å ta vannet eller sette på drypp når du har rier og åpning. Forlang å komme inn med en gang og igangsetting
Gjest Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Kjære deg, skjønner godt at du er utslitt nå, og at det er vanskelig for deg å få formidlet dette til sykehuset. Har du noen som kan ringe dit for deg å forklare situasjonen? Eller skrive ut det du har skrevet her og gi dem slik at de tar deg på alvor? Det skal ikke være din jobb å gjøre dette nå egentlig, men viktig at sykehuset får litt streng beskjed om hvordan de må forholde seg nå, Stå på krava - og masse lykke til videre:-)
strekkmerketrollet Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 nei og nei og nei og nei NÅ synes jeg såå synd til deg!! Var jo ikke slik denne dagen skulle bli! Men for å se lyst på det; virker jo som om dere har en plan for kvelden som kan vere ganske effektiv IGJEN; MASSE LYKKE TIL!! Gi gubben et klapp på skuldra, han er vel oppgitt han også stakkar :/
verdensbestemamma Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Nei og nei... tenker på deg nå, har trådd i dine sko en gang, og vet at det ikke er noe særlig. Er vel vaktskifte snart, og da treffer du sikkert på ei fantastisk jordmor som du får mye bedre kjemi med:-) Ønsker deg lykke til! Du trenger vel ikke¨å høre dette akkurat nå, men mulig du burde be om keisersnitt nå, så blir det kanskje en fin opplevelse likevel? Be om å få snakke med legen når dere kommer inn neste gang, det kan gjerne være oppklarende. Men igjen, dette er vel ikke tiden for å komme med mer eller mindre gode råd..... Babyen er uansett ikke langt unna:-) Krysser fingrene for deg i kveld!!!!!!!!!
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 13. august 2007 #11 Skrevet 13. august 2007 Stakkars deg da Duracellgirl. Følger jo med på deg som de fleste andre her inne. Fryktelig trist at du igjen må få dårlige opplevelser. Kanskje du når du er så lei deg og redd skal få mannen din til å ringe føden og forklare situasjonen. Han kan kanskje klare å formidle dette på en annen måte enn deg som også sliter med angst for dette akkurat nå. Det å gå og ha vondt så lenge som du har gjort er jo ikke noe særlig og hvorfor sende dere hjem slik som situasjonen er der opp hos dere med flom og greier. Jeg føler veldig med deg i situasjonen og ønsker deg lykke til og at fødselen snart setter ordentlig i gang. LYKKE TIL!!!!!!
Fabelaktiv Skrevet 13. august 2007 #12 Skrevet 13. august 2007 Ånei... hadde virkelig trua på dette nå... hvor lenge skal du måtte slite da? Når denne tigern kommer inn i pysjen sin så er han vel kanskje den mest etterlengtede på jord da.. om det kunne være noen trøst? Lykke til med alle "hjelpemidler"
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 13. august 2007 #13 Skrevet 13. august 2007 Stakkars!!!! Off får skikkelig vondt av deg!!!! Lykke til med alle hjelpemidler;):):) Ps! Det ordner seg ALLTID for snille jenter veit du:0)
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 13. august 2007 #14 Skrevet 13. august 2007 Stakkars deg da!!! Nå har du gått lenge nok eller?Tigern digger skikkelig å ligge lenge i magen din han gitt:) Han MÅ jo snart ville ut!! Lykke til med alle hjelpemidler i kveld da;) Ps!!! Pleier ALLTID å ordne seg for snille jenter:0)
Duracellgirl*prøver* Skrevet 13. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 13. august 2007 Tusen takk damer.. dere er herlige. jeg orker ikke noe særlig bim nå.. må fokusere og jobbe med tankene mine. Jeg sier ifra til mine kjære sladdrevenner om det skulle komme til å skje noe drastisk her. Glad dere er her, jeg vet alltid hvor jeg finner dere.
Caelyn Skrevet 13. august 2007 #16 Skrevet 13. august 2007 Skal gå an å be om vurdering av annen JM og tror jeg.. Jeg tror og jeg hvertfall hadde ventet til vaktskifte og ringt på nytt eller noe.. Ikke holdbart det der =(
pandabjørn Skrevet 13. august 2007 #17 Skrevet 13. august 2007 Er det mulig å bli sendt hjem når du har rier hver 5 min?? skulle ikke vært lov.......og dere som har lang vei også til føden! ikke rart du er fortvilet det hadde vi alle sammen hvert.....og at du ikke skal tilbake før 10 onsdag forrmiddag! sender deg en trøsteklem.....håper det skjer noe mere utover kvelden slik at dere kan reise tilbake til føden lykke til
@nne p@ l@nne Skrevet 13. august 2007 #18 Skrevet 13. august 2007 Huff det var trist å høre. Synes du fikk skikkelig dårlig behandling på sykehuset i dag!!! Lykke til og håper at du ikke sliter deg helt ut med vonder å tanker!!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 13. august 2007 #19 Skrevet 13. august 2007 Nå kjenner jeg at jeg blir irritert. Jeg også har fått fødselsangst, å det kødder man ikke med. Synes du skal kreve å få hjelp, det er ingen som skal ha en slik behandling som du får nå. Jeg får helt vondt av deg
Bea har snart 4 barn? Skrevet 13. august 2007 #20 Skrevet 13. august 2007 Fyttikatta! For en fdårlig behandling..... Føler ordentlig med deg.... håper riene kommer litt tetter og så får dere kjøre tilbake og bare bli der på sykehuset...........................................................Gå til streik inne på avdelinga... Dette går no virkelig ikkje ann
KlemC 3småUnder3år Skrevet 13. august 2007 #21 Skrevet 13. august 2007 Håper du leser dette... Vet ikke når du var der på føden men de har vaktskifte rundt 10-11 så da kan du bare dra inn igjen... Si det i klartekst!!! JEG forlater ikke;))
KlemC 3småUnder3år Skrevet 13. august 2007 #22 Skrevet 13. august 2007 10-11 på kvelden, 7-8 på morgenen og 3-4 på ettermiddagen----
Moonflower Skrevet 13. august 2007 #23 Skrevet 13. august 2007 Skikkelig dårlig gjort å sende deg hjem igjen!! Trodde neste melding fra deg var med vekt og lengde... Håper dere har fått satt det gang nå da! Du fortjener å møte lilleprinsen din nå ) Og bli tatt bedre vare på på sykehuset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå