Hogne&Anneli Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Vi må betale full barnehage for èn mnd, selv om guttungen vår ikke begynner for fullt den 20 aug?? Noe nytt sa de.......tuller de?
så var vi 4 Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 jeg betaler for hele august, min smask starta i dag han.
Gjest Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Må nok det ja.. Har hørt om ei som måtte begynne å betale fra august selv om ikke ungen skulle begynne før i november...
Hogne&Anneli Skrevet 13. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2007 Tull spør du meg! Er det penger vi får "igjen" på et vis? Nå har jeg jobbet en del i aug, og dermed måtte vi ha barnepass til guttungen. Siden guttungen vår ikke kunne begynne før den 20 aug, måtte vi ha barnepike. OG nå må vi ut med en barnehageplass for HELE måneden!! For noe tull!
krabbetrollet Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Litt forskjellig fra bhg til bhg. Noen bhg har innført at man må betale for hele den mnd man begynner, men ikke for den siste halve når man slutter. Rart system synes jeg, i vår bhg betaler man fra den datoen man har fått tildelt bhg.plass.
Mamma2OO5 Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Vi betalte for halv måned bare... men det var i fjor da.
jordbær mathilda Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Det var nok deres eget valg vil jeg tro, og ikke starte før november!
Hogne&Anneli Skrevet 13. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. august 2007 Hadde vi fått begynt FØR, altså starten på aug, så hadde vi det. Hadde skjønt det hvis vi hadde plass, og VI ikke ønsket at guttungen startet før 20. Dermed hadde vi okkupert en barnehageplass som noen andre kunne ha hatt og betalt for. Men vi fikk ikke begynne før NÅ!! Da kan ikke vi klandres samt. betale for barnehageplassen han ikke har fått startet på før nå!!??
Pysa Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Har kommunal bhg i oslo, og vi betaler bare for den tida vi har plass.
Gjest Skrevet 13. august 2007 #11 Skrevet 13. august 2007 Ungen blir ikke 1 før i januar.. Og dem må jo ha plass da. Enten så måtte dem ta plassen og betale fra august, eller så fikk noen andre plassen.. Helt tragisk egentlig..
jordbær mathilda Skrevet 13. august 2007 #12 Skrevet 13. august 2007 Hos oss betaler de fra den dagen de har fått plass, men vet det er litt forskjellig hva barnehagene gjør. En forklaring kan være at det er mange barn på innkjøring,slik at ikke alle kan starte likt. Mange barnehager hat kanskje ikke råd til mindre betaling.
mammatiltulla Skrevet 13. august 2007 #13 Skrevet 13. august 2007 Her i Trondheim er det full pris tom. den 15. Helt tullete da!
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 13. august 2007 #14 Skrevet 13. august 2007 Guttungen begynner fredag. 17 august å vi betaler for halve mnd. Synes det høres drøyt ut å betale for en plass man ikke har hatt. De som dere evt tar over plassen fra har sikkert også betalt for august. Da får barnehagen kanskje dobbelt opp, og det er jo ikke riktig.
jordbær mathilda Skrevet 13. august 2007 #15 Skrevet 13. august 2007 Skulle barnehagen gått med tap et halvt år da?
Hogne&Anneli Skrevet 13. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 13. august 2007 Full betaling t.o.m den 15 i Tr. heim altså! Vell kanskje regelverket sier slikt her også. Vi begynte innkjøringsfasen i dag, morgen og onsdag. Men begynner ikke for fullt før den 20 aug. Dermed skulle vell vi slippe å betale full pris dersom barnehagen går under samme regelverket her i Østfold?
krabbetrollet Skrevet 13. august 2007 #17 Skrevet 13. august 2007 Innkjøringsfasen er vanligvis også en del av bhg.plassen, så da har dere plass fra i dag av, da. Så du forresten svaret mitt lengre oppe i tråden? Har du sjekket at det ikke er sånn det henger sammen?
Hogne&Anneli Skrevet 13. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 13. august 2007 Kan jo hende det er slikt. Skal høre med dem i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå