Gå til innhold

HJELP! 11 mnd og søvn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på drøye 11 mnd.

Hun har sovet godt om natten (ca 19:30 - 06:00) siden hun var 2 - 3 mnd. Har aldri sovet noe særlig godt eller lenge på dagen.

De siste to tre månedene har vi fått til en rutine på å sove fra 09 - 10 og fra ca 14 - 14:30/15:00.

Litt vanskelig med denne 09 duppen etterhvert så skal forsøke meg på å få til kun en dupp om dagen.

MEN det som har skjedd nå den siste drøye uken er at hun blir lagt til vanlig tid, og ved vanlige rutiner. Blid, mett og trøtt!

Etter ca en halv time våkner hun og hyler. Noen ganger hjelper det med smokken, men ofte må vi stryke henne eller gi henne litt vann etc. Hun kan våkne sånn opp til fire fem ganger før det virker som om hun roer seg for natta. Våkner sjelden etter elleve- halv tolv.

Hun har ikke fått tenner enda. Kan det være dette??

Drømmer hun?

Noen med erfaring??

Går det over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jr har også hatt små perioder der han våkner opp, det har vist seg å være tenner på gang med han iallefall.

Kan godt være hun drømmer, mye å fordøye for en liten hjerne nå er hun i en alder hvor hun sikkert er mer og mer opptatt av det som skjer rundt seg og bruker mye krefter på å forstå alt...?

Ikke godt å si, men mitt råd er å ikke gi henne uvaner nå når hun våkner (veldig lett å sitte her å si, men når vi feks tok jr med oss ned i stuen så ble han helt umulig å legge igjen, og han husket det neste kveld og ville gjøre det samme)

Skrevet

nicolai er nesten 11 mnd nå, og han har hatt 2-3 netter hvor han har våknet igjen etter en liten stund.

da går pappan inn til han og trøster (som regel er det nemlig meg som legger han for kvelden, så det er for at han ikke skal bli forvirret) og hvis ikke det hjelper, så setter jeg meg ned ved siden av sengen der jeg pleier å sitte, og setter han på fanget. og så synger vi gjennom alle sangene vi pleier å synge på kvelden (èn gang til). når han har roet heeeelt ned, legger jeg han ned igjen og synger blinke blinke stjernelill, før jeg sier natta og går ut igjen.

det har funket her ihvertfall, at vi liksom bare tar leggerutinene en siste gang :)

Skrevet

Hei, og takk for svar!

I går gikk det litt bedre, våknet bare en gang, men hun tok det skikkelig igjen i dag morges. Eller natt om du vil.

Hun våknet klokka halv seks og var helt klar for dagen! Urk!!

Hun har sovet en drøy time nå uten å våkne....- bare det holder seg til litt utpå morgenkvisten! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...