Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Pappaen lot jenta vår på 5 mnd sutte såvidt på en bit sjokolade som jeg nå fant ut at innehold HONNING! Ikke mer enn 3% av 400g, dvs. 12g honning i hele sjokoladen. Men så er det denne bakterien da... Bør jeg være fryktelig urolig eller kan jeg slappe av??????? Er på dette tidspunkt fryktlig urolig... Tårene renner i stride strømmer, er redd for lillejenta vår...
Gjest Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Hvis du er fryktelig urolig selv så kan du jo ringe til legevakta. Der får du helt sikkert et svar =) Tror ikke det er noe farlig hvis hun såvidt suttet på den. Men ring legevakta for sikkerhetsskyld, så får du et skikkelig svar!
Babyfacepsycho Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Jeg tror sikkert det går bra. Ikke gi henne det igjen bare. =) Men du kan jo ringe legevakten og spørre så føles det sikkert bedre. =)
Gjest Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Bakterien dør når ting varmes opp til over 60 grader, og sannsynligvis varmer de opp sjokoladen før den formes. Altså tror jeg ikke skade har skjedd, og hvis du er engstelig ring for all del legevakta og hør ha du skal passe på dagene framover. *trøsteklemme*
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Begynte å tenke på det vi også, at den er sikkert behandlet. Så håper bare at alt går bra! Får se om jeg kanskje ringer alikevel for å være på den sikre siden. Takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Etter min mening skal IKKE babyer på 5 mnd ha sjokolade hverken med eller uten honning, de skal ha MORSMELK. Det er vel det som er anbefalingene også, dersom man følger anbefalingene så slipper man jo problemstillingen om babyen har fått i seg honning.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Skjønte at det ville komme ja.... Men bryr meg sååååååååååååååååååååååååå lite om din mening faktisk!!!
Babyfacepsycho Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Herregud anonym.. Hva gjør det om en baby på 5 mnd får så vitt det er smake på sjokolade? Velsa er bare 6.5 mnd og hun får smake på det meste vi spiser. Har forøvrig fått gjort det lenge. Så lenge det ikke er salt eller noe sånt så er det greit mener jeg. =) Og selv om du synes det er helt feil, så kan du si det på en bedre måte enn det du gjorde nå. Helt greit og ha egene meninger og stå for dem, men man trenger ikke og tråkke ned andre fordi dem ikke deler din mening.
Herkules Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Jeg er ganske sikker på at honningen er behandlet og ikke er farlig for gullet ditt. Ikke gråt og drit selvfølgelig i anonym over her!!! Noen lærer aldri å bare svare på innlegget:) Klem
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Jeg driter selvfølgelig fult og helt i andres mening om at vesla får smake litt. Tror nok dette går bra, men vil nok følge litt med henne de nærmeste dagene ja. Takk for støtten! Stor klem til deg også
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 13. august 2007 #11 Skrevet 13. august 2007 Herregud da anonym.... For ikke så mange år siden, skulle spedbarn begynne med fast føde da de var 3 uker gamle. Det er lov å prøve det meste, og dette var vel bare en glipp..... Bedreviter.... Pell deg inn på kranglesiden å lag et innlegg da vel.... Till den engstelige mammaen - tror faktisk at dette skal gå helt bra. All sjokolade har jo vært behandlet og gjennom strenge kontroller. Det er ren honning vi må være forsiktig med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå