Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Hei jenter:-) Er det noen som er så "rare" som meg.. Ikke kjøper jeg noe før etter ul.. Ikke setter jeg sammen sengen, det gjør samboer mens jeg er på sykehuset(hørt dette bringer ulykke da jeg var liten) Ikke gjør jeg klart rommet enda, setter inn møbler og andre duppeditter.. Selv om jeg får vite kjønnet på ul hamster jeg ikke inn i kjønnets farge.. når det nærmer seg har jeg kjøpt litt i hvitt og gult.. og et par plagg i kjønnets farge til og ha med på sykehuset når gullet skal i avisen.. Jeg også skjønner jo at dette henger sammen med at jeg innerst inne er redd for at noe skal gå galt.. Var sånn sist også, håpet liksom det hadde lettet litt denne gangen da..he he
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 13. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 13. august 2007 Nei jeg er vist den enste som er litt små gal..he he
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Du er ikke alene, jeg har ikke kjøpt noen ting ennå jeg da.... I mitt forrige svangerskap ble d stor-innkjøp tre uker før terminen, både seng og vogn ol. Har d fra en litt overtroisk mamma, hun mener d bringer ulykke! Tør ikke å ta sjansen på å se om d stemmer eller ikke! Føler meg litt lattelig....
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 13. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2007 He he..vi får skylle på våre familier da..det er min bestemor som er så opphengt i dette.. Godt vi er to da hvertfall..he he
kokosyklus Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Slenger meg på her. Tør ikke kjøpe inn noe før etter UL. Føler det er ulykke å ha barnevogna i gangen lenge før fødselen.. Mulig vi handler inn litt allikevel, ellers går det jo an å sette av penger på sparekonto så lenge. Litt kjipt å sitte med masse babyting og ingen baby.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Samme med meg også.. mamma har alltid sagt: man skal ikke kjøpe vogn før ungen er i hus... Og den setninga sitter godt..
purple Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Jeg er ikke overtroisk men jeg ja jeg kvier for å kjøpe for mye ennå. Kjøpt noe babytøy men store ting tør jeg ikke kjøpe før nære fødsel. Man vet jo aldri hva som kan skje.....tenker jeg....
Adriansmor med tulla Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 tøys og tull det her ja!!! Tenk på de som har ifra før da...må de hive alt ut etter hver baby da... nei kjøp og kos dere...endel av å knytte seg til barnet det og om det(bank i bordet) skulle gå galt er man i sorg uansett klær eller ikke!!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 Jeg kjøpte alt i nøytrale farger sist, selv om vi visste kjønn. Kunne liksom ikke være sikker før etter fødsel. Men å ikke kjøpe barnevogn, klær i minste størrelse, kluter, salve mm. Dette bør være i hus når en kommer fra sykehuset. Dessuten er det jo leveringstid på vogner etc. OG: Jeg tror det siste man bryr seg om er at man har brukt 7000 kr. på en vogn - hvis en så uheldig å miste barnet!
Kåva Skrevet 14. august 2007 #10 Skrevet 14. august 2007 Litt overtroisk er jeg nok. Kommer ikke til å kjøpe noe før etter ultralyd. Barnevogn og seng kommer vi til å vente gansk lenge med. Blir jo å kjøpe det før termin, men det kommer ikke inn i huset før barnet er født. Får vel sette det hos mine foreldre :-) Barnerommet blir jo gjort delvis klart, resten får samboeren min ta, mens jeg og den lille er på sykehuset.
M*A*S*H* Skrevet 14. august 2007 #11 Skrevet 14. august 2007 Du er ikke aleine:-) Jeg har flere venninner som har mistet seint - også under fødsel. Selv mistet vi uke 13 sist. Jeg har ikke kjøpt en ting - og kommer til å utsette dette lengst mulig. Kjøper kun det mest nødvendige rett før termin. De fleste av mine erfarne venninner som er "erfarne" med små barn i huset sier de fleste kjøper alt for mye greier likevel. Blir nok et bilsete først - så vi får sneipen hjem fra sykehuset. Og kanskje vogn. Men bare kanskje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå