Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjeder meg i kveld. Gubben og minsten ligger på sofan og ser på fotball.. Eller, dvs gubben ser fotball og minsten ligger og gurgler og skravler med pappan sin ;) Så søte atte!

Så hva skal jeg finne på da? Trente skikkelig i går og har hviledag i dag. Alt husarbeidet er tatt..

Fler som kjeder seg her? (Kjenner jo nesten ingen her inne)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart jeg kjeder meg:) Lillebopp er lagt for kvelden og mannfolket er på arbeidet-

Hvordan går det med deg forresten? Har ikke sett no til deg siden bim-tidene jeg, godt det er noen som har tatt turen videre til dib:)

Skrevet

Hei Simsala!

Så koselig å se deg her! ;) Lillegutt er nok ikke lagt for kvelden enda han. Pleier å få siste måltidet ved 22 tiden, så sover han til ca halv syv eller noe ;)

Det går bare bra med meg! syns det er deilig å være hjemme sammen med mini=) Har ikke vært så mye inne på dib. Har ikke tid til det heller.. Hehehe. Annet enn når Halvor sover da;) Men da har jeg liksom litt andre ting å gjøre enn og sitte forran pc`n og glane!

Går det bra med dere da?

Skrevet

Hei hei

Lille har begynt å bli så utrolig trøtt på kveldene hun, det skjedde veldig plutselig, nå blir hun supergrinete hvis hun er våken lengre enn halv åtte- åtte, og så er det opp igjen klokka seks da :( Hjelpes, og jeg som ikke akkuratt er noen morgenfugl... Det har vært sånn i halvannen uke nå ca, men det er innmari deilig å ha litt rutine på det da, for tidligere var det ikke mulig å foutse hvordan dagen og kvelden ville bli.

Her er alt helt topp. Storkoser meg som mamma:) Jeg er en av de som fortsatt har tid til å sitte her en del jeg da, for jeg har nemlig fått et lite sovedyr.. hehe:)

Når kom lille gutten din til verden egentlig? Min lille snupp viste seg den 18.mai, så hun har rukket å runde tolv uker allerede. Tida gfår virkelig fort altså...

Skrevet

Såpass ja! Halvor er blid som ei sol stort sett hele døgnet han. Bare smiler og gliser. Så på profilen din at jenta di bare er 10 dager eldre enn Halvor ;) Hehe. Halvor er ekstremt trøtt om kveldene i perioder, men er aldri survete, men han er jo kjempeaktiv mye av dagen..

Hehe. Jeg har sovedyr til tider jeg da. Han får liksom ikke bestemt seg. Men det merkes godt dersom han ikke får den søvnen han trenger. Hadde noen dager med mildt sagt h****** forrige uke, da han hadde blitt vekket oppe hos svigers når han sov!!! ARGGGGG!!

Lillegutt kom til verden 28.mai med et smell.. 12 dager før terminen, og en superrask fødsel med et alt for trangt bekken :( Men men ;)

De vokser så fort at det er nesten helt utrolig! Halvor har allerede begynt med strl 68 i bodyer ;) Gikk fødselen og alt bra?

Skrevet

fødselen var et helvete, hehe, men det gikk jo bra:) Fikk epidural og da ble alt så flott så:) Trodde selvsagt at jeg skulle dø, men gjorde det ikke, omtrent slik en fødsel skal være er det ikke?? Men seriøst, det var mye værre enn jeg hadde forestilt meg på forhånd altså.. Min var ikke like rask da, jeg kom inn på sykehuset natt til 17.mai og vesla var ute 22.18 på kvelden den 18. mai.

Hun er også stort sett en liten solstråle, så lenge hun får sovet så mye som hun vil, og det er ganske mye ja. Det er noe tanngreier på gang da, og det er ikke like morsomt stakkar:(

Oj, så stor han er da, Aila bruker fortsatt 56-62 hun, men hun er ei lita frøken. Hun veide nesten fire (nærmere bestem 3940) når hun ble født, og veide bare 5145 forrige uke.

Hvor mye veier Halvor nå? Og hvor mye ved fødsel?

Skrevet

Oi oi!! Selvsagt tror man at man skal dø...!! Jeg hadde ikke tenkt noe på det, men det var helt jævlig. Regner med at epiduralen hjalp litt ja;) Min fødsel tok 2t 46 minutter da jeg kom på sykehuset. 1 time med pressrier, den siste halvtimen av den timen drev de med vakuum for å få han ut. Fra jordmor sjekket åpning 18.30 (kom på sykehuset da etter ett par ctg før på dagen, og ikke noe vondter i det hele tatt) da var det 3 cm til kl var 19.15 hadde jeg plutselig 8 cm åpning. Så du kan tenke deg det gikk fort.. Rakk nesten ikke få smertestillende en gang, men en av de andre jordmødrene kylte ei sprøyte med morfin i låret på meg. Så begynte de med steriltvannspapler, men fikk bare satt en, så måtte de avbryte pga at det gikk for fort med fødselen.Så neste gang blir jeg holdt under oppsikt, men får mest sannsynlig ikke lov til å føde. Men ta KS fordi jeg har for trangt bekken... Gyn der oppe sendte et krasst brev til jordmora jeg har hatt fordi hu ikke hadde sett det. Noe som gyn mente var åpenbart når han så på meg..

Så lita søt snuppe enda da ;) Gutter har nok kanskje en tendens til å vokse litt fortere i starten? Halvor veide 3680 og var 51 cm da han ble født, for 14 dager siden så veide han 5860 og var 61 cm lang :s . Skal sies at han kun får mme da. Amminga gikk ikke :(

Skrevet

Jøss, det gikk raskt ja, merkelig hvor forskjellige fødsler kan være. Her tok det ca fem timer fra 2 og 1/2 cm til jeg hadde 4cm og endelig kunne få epidural. Da hadde de måttet stikke hull på vannet mitt i mellomtiden også. Jeg hadde i tillegg brukt halvannen uke med maserier på å komme meg fra en til to cm... Så min fødsel var ikke like kjapp nei. Hadde tre kvarter med pressrier så den biten gikk jo forholdsvis raskt. I tillegg måtte jeg ligge hele tiden nesten for de måtte overvåke hjertelyden til Lille som lå like oppunder 200 nesten hele tiden.

Hadde en artig 17.mai da. Fløy rundt i sykhuskorridorene med rier som ikke gjorde no særlig.. Hehe, fikk gått ut og sett barnetoget og spist pølse da:)

Gutter vokser som regel litt fortere tror jeg, og med mme er man jo sikret en mer stabil vektoppgang. Jeg var litt bekymret for at Aila ikke fikk nok mat, men hs sa at så lenge hun er blid og fornøyd så er det ikke noe å bry seg om. Hun er jo sterk og fin og glad. Synd du ikke fikk til ammingen:( Her gikk det faktisk mye lettere enn forventet, selvom jeg hadde litt trøbbel med å komme meg ut i begynnelsen siden det tok over en måned før jeg fikk teken på å amme sittende:) hehe...

Skrevet

Veldig søt gutt du har forresten=)

Skrevet

Jøje meg for en lang fødsel da! KAn tenke meg at det ikke var noe behagelig, men det skal sies at det ikke er noe særs at det går for fort heller. Hadde du scalp på veslejenta? Det måtte vi ha, og godt var det, for hjertelyden sank helt ned på 50. Men alt var bra da han kom ut! Det var en utrolig snodig følelse. Plutselig så lå den en GUTT på magen min! Hehe. Vi visste jo ikke hva vi skulle få, men de to siste ukene var jeg beinsikker på at det var en gutt, etter å ha pendlet mye mellom gutt og jente hele tiden;)

Spesiell 17.mai som du helt sikkert ikke kommer til å glemme med det første ;)

Var inne og så på bildene av lille gullet ditt! Så søt, med skikkelige bollekjaker.

Har du msn forresten? Hvis du har og har lyst til å skravle så kan du jo bare sende adressa på PM =)

Skrevet

Å, du visst ikke hva du skulle få nei? Så spennende. Vi fikk vite kjønn på 3d, og jeg klarte jo selvsagt ikke å la være å handle inn endel jenteklær, så jeg var skikkelig nervøs for at det skulle vise seg å være gutt allikevel:)

Jeg sender deg adressa mi på pm jeg, men jeg kan ikke skravle så veldig akkuratt nå, for jeg var på vei til å endelig rive meg bort fra pc'en og få gjort unna klesvasken før det blir natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...