Klikk Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Er nyskjerrig på hva folk tenker rundtt skapelsen av jorden og livet på jorden. Hva tror dere? Hvordan kom vi hit? Og hvor skal vi hen?
Gjest Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Ifølge mitt livssyn ble alt skapt, som vitenskapen sier, av the big bang. men min teori går litt lengre enn vitenskapen. jeg tror den lille klumpen av energi var GUD. Og at når den eksploderte, ble Gud på en måte delt opp i tusenvis av fragmenter. Alt som er i universet nå er altså bittesmå deler av det som var Gud, det ene, det som var og er ALT. Jeg tror alle skapninger kommer til himmelen, uansett. jeg tror ikke det finnes noe helvete, og jeg tror det negative mennesker gjør mot hverandre er nødvendig. Dersom vi ikke opplever negative ting i livet, kan vi heller ikke vite at vi har det godt. Les historien "The little soul and the sun" som jeg har lagt ut lengre nede her for å forstå dette bedre! F.eks dersom jeg skal kunne oppleve meg selv som snill og tilgivende, må jeg også ha noen å tilgi. og hvis alle er snille og greie hele tiden så har jeg jo faktisk ikke muligheten til å oppleve det å tilgi noen! Så jeg tror alt det mennesker gjør mot hverandre er nødvendig for at vi skal kunne oppfatte oss selv som mennesker, som eksisterende vesener. Man kan ikke erfare noe dersom man ikke kjenner til motstykket til denne erfaringen. man kan ikke være takknemlig for at man er frisk dersom man ikke vet at det går an å være syk, eller aldri har opplevd dette. Jeg tror alle mennesker kommer til Himmelen, men at det trengs en viss aksept av Guds eksistens for at vi skal komme dertil. Dersom et menneske ikke aksepterer at Gud eksisterer tror jeg ikke mennesket vil komme til himmelen. Ikke fordi personen ikke er god nok til å komme inn i himmelen, men fordi personen har en så sterk innstilling på at Himmelen/gud ikke eksisterer at dette blir virkelighet. Jeg tror vi skaper vår egen virkelighet på et mye høyere plan enn det vi tror selv. Vi har jo aldri opplevd å dø før (ihvertfall som vi kan huske) så den dagen vi dør vil vi nok oppleve akkurat det vi forventer oss å oppleve - fordi vår illusjon om hva som skal skje er så sterk at dette blir virkelighet. De som ikke tror på Gud/Himmelen vil derfor ikke havne i himmelen, men i en "fantasiverden" der det de tror skal skje, skjer. Det er slik jeg ser på det, men er sikkert mange med andre teorier! jeg er holist.
Gjest Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Jeg tror på vitenskapen, når det gjelder hvordan vi ble til. Og når vi dør- så råtner vi og blir til jord. I går var vi samlet hos min Bestemor og tok et bilde av oss med 4 generasjoner. Da sa min bestemor: Det er dette som er det evige liv! Og det er akkurat det jeg tror på også- Det evige liv i den forstand at generasjonene går vidre =)
Klikk Skrevet 14. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2007 Takk for inspill! JEg tror på at Gud skapte jorda jeg da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå