Gå til innhold

Er "oj, det var en stor og flott gutt" noe folk bare sier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg møter folk og de ser småen så lirer de av seg den frasen. "oj, det var en stor og flott gutt". Og særlig med ettertrykk på stor.

Men småen er ikke noe særlig stor. Sammelignet med de andre babyene her inne er han igrun liten.

Er dette noe dere alle hører eller er det abre de jeg møter som bare sier dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får høre det motsatte jeg..

oi det var en nydelig liten gutt... han er 16 dager nå så han er jo ikke gammel, men hadde en fødselsvekt på 4755g så liten har han vel aldri vært.. hehe

Skrevet

Jeg óg får høre det! Spørs hva de legger i ordet "stor". Mener de tjukk/kraftig eller lang?

Min er lang, og absolutt ikke en fyldig type. 64 cm og 6,5 kg. Akkurat passe, spør du meg da;)

Skrevet

Jeg har også litt inntrykk av at folk ofte sier det fordi gutter liksom skal være store. Knøttet er nok heller litt under gjennomsnittet for alderen, men får likevel ofte høre at han er en stor gutt.

Skrevet

Jeg får høre den frasen etter at jeg har fortalt hvor gammel hun er- og det eineste jeg synes er kjipt med den setningen er at jenta mi er jo ei jente-ikke gutt.

Mi si er 78 cm og 10700 gr, 11 mnd.

Skrevet

Folk sier ofte at gutten min er god og rund, eller kommenterer legger og håndledd på gutten. Legen i dag sa at gutten var lubben. Blir nesten litt lei meg, synes ikke han er lubben. Han følger sin kurve helt fint, sier hs. Men når omtrent alle sier noe, så blir jeg jo litt bekymret for om han blir lubben som stor. Verken jeg eller pappaen er store, men det er vel ingen garanti for hvilken kroppsbygning han vil få.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...