Gå til innhold

om man melder seg arbeidsledig hos nav....

Anbefalte innlegg

Skrevet

MÅ man ta alle slags jobber da?

Er lærer, men ikke fått jobb...kommer nok 100% sikkert til å bli opringt innen september en gang for å være ringevikar, men akkurat nå i august, kan jeg få arbeidsledighetstrygd da? kan nav plutselig si jeg må ta en butikkjobb eller vaskejobb eller et eller et annet kurs eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan ikke pålegge deg å ta en hvilken som helst jobb så lenge du har ei bestemt utdanning nei, det er jeg ganske sikker på.

Skrevet

Har du hatt en jobb som du har sagt opp selv? Isåfall får du 8 ukers karantene før du får penger.

Det heter vel at du skal være villig til å ta alle jobber, t.o.m være villig til å flytte. Men mener og at du kan si nei til 3 jobber før du må ta en jobb.

Skrevet

men kan de pålegge meg å ta en jobb hvor som helst? eks i trondheim når eg bor i bergen?

Skrevet

ikke jobbet på 3 år...vært hjemme med barn, gikk ikke tilbake når permisjon var slutt, sa opp i permisjonstiden, ulønnet perm, søkt jobber nå men ikke fått...

Skrevet

Man skal være villig til å ta hvilken som helst jobb, som man er kvalifisert til eller som det går an å få opplæring i, f.eks i butikk.

Men de kan egentlig ikke si at du MÅ ta en jobb i Trondheim.. Jeg måtte fylle ut et skjema, hvor et spm var om jeg var villig til å flytte på meg, men der skrev jeg nei fordi jeg hadde hus og barn så det var ikke bare bare å pakke sakene å flytte eller pendle.

Tror man kan takke nei til 2 eller 3 jobbtilbud, før man ikke får mer dagpenger fra NAV..

Håper dette var til litt hjelp iallefall..

Skrevet

MEN, tror ikke du trenger være nervøs, de har aaaaldri ringt meg med tilbud om jobb. De har sendt meg noen mailer med jobber de mener jeg bør søke på, f.eks morsmålslærer i urdu. Greit at jeg er lærer asså, men jeg er rimelig dårlig i urdu:D

Skrevet

tusen takk for svar. :)

får snakke med de i morgen..eg får jo jobb snaaart, bare denne mnd her når det uten mer ks, og 4400 i bhg regning det er litt ekstra trangt, så er jo ikke så lenge jeg evt får penger fra dem, og da er det jo også begrenset hvor mange jobber de kan tilby meg...

og et siste spm, er det lov å studere litt, eller får man ikke penger fra nav da? skal ikke ha studielån, og er kun deltidsstudie eg skal ta, lese litt for meg selv på kvelden og sånn...

Skrevet

Jeg tror ikke du kan studere nei....

Og du må huske at om du melder deg arbeidsledig i morra, går det to uker før du kan begynne å motta dagpenger, og da begynner vel august å være over....

Skrevet

ja da sier du noe....så går ikke an å få tilbake i tid? hmm.. søren og. Ikke tenkt på nav før i dag eg...hehe...litt treig ja. :S

Skrevet

Å nei, der får du ikke noe tilbake i tid nei. De har ventedager som de kaller det. To uker fra du melder deg ledig får du ingenting.

• 3 år senere...
Skrevet

Du må vel ha jobba for å ha krav på trygd, hvis du har vært hjemme i 3 år uten lønn har du vel ikke opptjent noen rettigheter til trygd?

Skrevet

Dersom du vil inn på arbeidsmarkedet igjen, kan det være lurt å ta seg nesten en hvilken som helst jobb. Det er lettere å få jobb når man har jobb. Du kan jo ta kontakt med et vikarbyrå (a la manpower) og se om de kan ha noe til deg. Det kan til og med hende det er noe relevant!

Skrevet

Dersom du ikke har jobbet på tre år har du uansett ikke tjent opp rett til dagpenger. Du må ha tjent mer enn ca 114.000 kr i 2009, eller tilsammen mer enn ca 226.000 i 2007, 2008 og 2009 for å ha rett på dagpenger.

Dersom du ikke mottar dagpenger kan du selvsagt la være å ta de jobbene du evnt. får tilbud om. Dersom du har dagpenger kan det å la være å ta en jobb få konsekvenser for ytelsen. Dette blir vurdert i hvert enkelt tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...