kokosyklus Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Det er så mye rart som skjer i livmora mi/området ved livmora for tiden. Noen ganger får jeg ubehag i noe som følses som en "streng" som går litt ovenfor livmora og nesten ned til klitoris. Som om det strekker i den. Kraftigere enn den kjente strekken fra tidligere. Alt det andre er vage ting som går over før jeg rekker å kjenne etter. Hvis jeg ligger på ryggen og klemmer på livmora kjenner jeg ingenting som minner om fiskehaler eller bobler som sprekker. Men jeg har masse "liv" der nede som jeg ikke kan beskrive. Jeg tror kanskje det er spark jeg...? Det er jo tidlig da, er 16+3 i dag.. Noen som har kjent det samme på denne tiden?
Erisa* Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Jeg har kjent liv siden jeg var 16+1, til å begynne med var det ganske ubeskrivelige bevegelser eller følelser der nede. Så det kan godt hende at det er spark du kjenner! Jeg er forresten førstegangsfødende, og hadde ikke trodd jeg kom til å kjenne liv før om et par uker, så jeg er kjempeheldig! Nå, ei uke etter at jeg kjente liv første gangen, kan til og med mannen min kjenne det på utsiden av magen:) Strekken nedover magen vet jeg ikke helt hva er, er ikke helt sikker på når musklene deler seg, men kanskje det kan være det? Du kan jo spør jordmor neste gang:)
kokosyklus Skrevet 13. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2007 hei:) Lurer på om den strengen egentlig bare er tydeligere følelse av livmoren som strekker seg. Litt sterkere følelse enn man hadde i 1. tri. ikke vet jeg. Det er iallefall morsomt at du også hadde disse ubeskrivelige følelsene der nede. det er rart og greier ikke helt få tak på hva det er. Det har vært mye greier der den siste uka:) Et lite håp om at det er spark nå da, siden du også har opplevd det:) Ellers da, skal du ta et semester til før babyen popper ut?
Erisa* Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Jada, her er det fullt kjør, kan du tro:) Skal ha eksamen i øre-nese-hals og øyemedisin i oktober, så i hud og nevrologi i desember. Ganske hardt semester, så jeg håper det går bra:) Så lenge jeg slipper å jobbe så mye ved siden av tror jeg det skal gå bra. Bare fokusere på studiene frem til jul. Hvordan skal du gjøre det i høst?
kokosyklus Skrevet 13. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2007 Herlighet, litt av et kjør. Man blir en kunstner i å plukke ut relevant pensum iallefall. Ikke mulig å huske alt på så kort tid. Heldigvis lærer man mer når man kommer i jobb:) Dersom du vil ha kortversonen om ALS er det bare å ta kontakt:) he he! Du kommer nok til å greie deg fint! Bare å slappe av når du kan og hvis mulig ta noen kortere dager på lesesalen:) Jeg håper å komme tilbake i full jobb snart. Har vært sykemeldt i snart to måneder. De siste tre ukene har jeg jobbet 50 % og det fungerer veldig bra. De siste tre dagene har jeg ikke vært kvalm overhodet:) Skikkelig slapp da. På jobb i dag ble jeg sliten i armene av å dekke opp sterilt. Skal sjekke Hb etterhvert, men gidder ikke bestille time hos legen for å gjøre det. Ellers skal jeg på gravidyoga i høst. Hvis formen er like bra i morgen tar jeg en tur på Sats. Gleder meg til å begynne å trene igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå