Gå til innhold

Forbanna ekkle dyr...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De derre flottene som kattene drar med seg...

De er så EKLE...........

Igår festa d seg en sånn kødd på foten min... herregud de er så ekle at hadde de visst d sjøl hadde de tatt livet av seg...

Også klør d jo ike rent lite der den har sitti heller da

Møkka dyr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*grøss*

Glad jeg bor nord for Saltfjellet for her er det ennå veldig lite av sånt utøy!!!

Men de kommer, desverre :(

Skrevet

ja de er ekkle..

Fått de på meg 2ganger nå... De spreller som gal.. nei gurimalla for noen unødvendige dyr

Skrevet

Syns ikke så veldig mye om de jeg heller, men de gjør meg heller ikke så mye..

Et godt og enkelt tips for å få den bort, MED hodet.

Ta et godt grep rundt den med tommel og pekefinger, så vrir du den en halv omgang rundt, og napper ut. Flåtten har sånne klør som den fester inni huden, om man bare napper til, fester den klørne bedre, eller i verste fall drar av bare kroppen. Men om man vrir de rundt først, så glepper klørne, og den er enkel å nappe ut. Blir en slik "napp" lyd i det du napper den av.

Skrevet

isj av meg de er veldig ekle! har aldri hatt det på meg selv, men hater og måtte fjerne på kattene mine. det er lettvint å bare skru de ut, men de er så ekle å ta på...

Skrevet

pleier bare å skru til de slipper av seg selv (ca 4-5 runder)... da sier det "klikk" og slipper av seg selv:)

Skrevet

Har tatt så mye flott at d er enkelt og få de ut med hodet og alt... Men de er ekkkkkle... hehe

Bruker pinsett vi da... Jeg tar ikke på de jeg... æsj

Skrevet

Løsning i forhold til katten: bruk et dråpemiddel som du får kjøpt hos dyrlegen, husker ikke hva det heter, men det virker utrolig bra. Katten har ikke hatt flått siden vi startet med det! Skulle man få noen på seg selv, hjelper det å ta litt legesprit (eller annen sprit om du ikke har det) på en bommulsdott og bedøve flåtten før du fjerner den. Da slipper den mye lettere og du minimerer sjansen for infeksjon. Rens med Pyrisept etterpå.

Skrevet

Ja de har flått halsbånd, også får de hvitløk :D

Så det hjelper, men en og annen dust kommer alikevel.. hehe

Det flått middelet blir svindyrt når man har 2katter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...