Gå til innhold

Vondt oppi urinrøret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg nylig har tisset, eller jeg er ute og går, kjennes det av og til ut som om noen stikker en nål langt opp i urinrøret.

Er ikke det minste plaget med sviing når jeg tisser eller lignende, men som sagt kommer denne litt intense smerten litt sånn "out of the blue".

Noen som vet hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet selvsagt ingenting om dette egentlig, men det høres ut som det kan likne på det jeg har. Det kan komme fra symfysen, og muligns værer relatert til bekkenløsning. I mitt tilfelle vil ikke kiropraktoren min avkrefte bekkenløsning, men mener at et ryggproblem jeg har, pluss litt for tung trening for denne gravide kroppen, har ført til overbelastning på symfysen. I følge henne, høres det sannsynlig ut at den stikkingen kommer fra symfysen. Særlig siden det tydeligvis ikke er urinveisinfeksjon, da det ikke er vondt å tisse. Legen min gadd ikke sjekke ordentlig engang, gikk bare ut fra at det var bekkenløsning. Har du vondt i symfysen og/eller lysken også? Jeg ville bare hørt med legen med en gang, så du ikke gjør noe du ikke burde gjøre i forhold til det eventuelle problemet. Hvis du er usikker/ikke fornøyd med svaret, så går det an å bli henvist til fysioterapeut/kiropraktor. Håper det går bra!

Skrevet

Ja faktisk, HAR vondt i symfysen. Ikke sånn at jeg er veldig hemmet - men nok til at å snu seg i sengen og stå opp av sengen er vondt og tar tid.

He he, rart å tenke på at det kan påvirke urinrøret liksom, men det kan jo kanskje bare være at smertene oppleves som om de kommer fra urinrøret.

Har vært ganske spent ved hver urinprøve - om det skulle være noe muffens - men de er like fine hver eneste gang. Så det er jo ikke noe UVI el lign.

Har også litt vondt i lysken, og nevnte både symfyse og lyskesmertene på sist kontroll. Men legen la ikke noe vekt på det siden jeg ikke er kjempeplaget.

Skrevet

Likner veldig på det jeg har. Jeg lurer dessuten hvordan jeg liksom vet at det er i urinrøret det gjør vondt... :) Jeg ville mast på legen, men jeg har panikk for ordentlig BL, for jeg orker ikke sitte i ro. Lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...