Gå til innhold

Hvilket bilsete har du til ditt barn på 9 kg+ ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Kan det benyttes bakovervendt?

-Er det to-punkts isofix?

-Hvor mye kostet det?

-Din generelle vurdering av dette setet?

Setter pris på svar, siden jeg skal rundt og kjøpe et selv og trenger tips...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han har besafe combi x1 bakovervendt, og er veldig fornøyd med det.

Skrevet

Brio Zento, bakovervendt. Ikke Isofix, men har ikke noe behov for å flytte setet rundt omkring uansett så..

Det kostet 1500,- på tilbud på Barnas Hus, vi er veldig fornøyd.

Skrevet

Dettte setet har vi og, kjempefornøgd med det

Skrevet

Akta graco cosmic comfort

- det kan benyttes bakovervendt og forovervent

- det er ikke isofix, da det er et kombisete

- tilbud til 2400

- synes det er veldig ok, sitter høyt og stødig, kan ha det til hun ikke trenger sete mer, litt trangt framme om vi ikke monterer det i midten når det skal være bakovervendt.

Har nettopp fått det, hun er 8.5 kg nå og ble litt tungt å bære henne i babysetet

Skrevet

Cosmic comfort og ikke fornøyd!

Setene i bilen vår (touran) er altfor rette så når hun sover blir hun sovende fremmover med helt bøyd nakke.Betalte 2000,-

Skrevet

Har HTS BeSafe iZi Combi. Foreløpig bakovervendt, kan snues, derfor ikke isofix, kostet meg 2400,- på tilbud. MEGET godt fornøyd med setet.

Skrevet

Akta graco cosmic comfort

- det kan benyttes bakovervendt og forovervent

- det er ikke isofix, da det er et kombisete

- tilbud til 2000,-

- synes det er veldig BRA ! - sitter høyt og stødig, kan ha det til han ikke trenger sete mer!

OBS !!litt trangt framme om vi ikke monterer det i midten når det skal være bakovervendt, vi har en WV Passat :)

Skrevet

glemte å si at han er snart 13 mnd, 75 cm lang og rundt 8,3 kilo :)

Skrevet

Til gutsbeste... og mari...

Hvordan vurderer dere sove-komforten? Blir hodet hengende forover?

Skrevet

Har Acta Graco Cosmic Comfort bakovervendt i Corollaen, og jeg synes mini sitter som en prins i setet. Aldri en klage, og sover som en stein. Ligger godt bakover, hodet faller sjelden frem. Indikator på hvor langt bakover man kan justere liggestilling før det går ut over sikkerheten. God plass til bena enn så lenge, han er 16 mnd. Veldig fornøyd.

Har Britax two way Elite i Passaten, det setet synes jeg er veldig åpent og alt for bratt på et vis. Ikke hodestøtte slik som det andre setet. Hodet faller fram med en gang han sovner og det finnes ingen "finesser".

Skrevet

når han sovner bekker hodet til siden !! faktisk.. og ikke framover.. Veldig god støtte rundt hodet ! selve setedelen som barnet sitter i kan justeres med ett lite hjul frampå, slik at barnet "ligger" litt mer i setet nå mens de er mindre. Vi er veldig veldig fornøyde. :)

Skrevet

Glemte å si pris; kjøpt begge på tilbud: Actaen for 2000,- og Britaxen for 1600,-

Begge kan monteres både for- og bakovervendt.

Skrevet

Vi har maxi cosi priori fix eller noe sånt.. Kjempefornøyd : )

Skrevet

Britax Fixway og Akta Graco Duologic er veldig gode seter med isofix! Duologic kan også festes med bilens belter eller topunktsbelter og er superenkelt å montere, godt å sitte i (tre innstillinger, liggestilling (ikke flat selvsagt, ikke mer enn at det er trygt!!), skrått sittende og helt sittende, alt ettersom hvor store barna er.. Barnet mitt sitter normalt på hakk 2, men om hun sovner klikker jeg det ned til hakk 1, da sover hun så godt, hodet har aldri falt fremover, kun til siden og støttes da mot sidebeskyttelsen... Fixway er også et knallbra sete forresten!

Skrevet

Tusen takk for verdifulle svar! (dukker opp flere spm etterhvert her...) Vet noen av dere ca hvor bredt cosmic comfort setet er der hvor bena til barnet er? Har en Toyota avensis, og med tanke på at vi har to barn til, trenger vi et sete til minstemann som ikke er altfor bredt nederst... Jeg skal bruke det bakovervendt. I bilen er festet til beltene nedi setet og med det barnesetet vi har nå (ett eller annet be -safe sete), har de ikke sjans til å feste beltene sine...

Skrevet

Cosmic tar veldig stor plass bakovervendt, så om dere har trang bil er det ikke å anbefale..! Har hatt det selv og vært superfornøyd, men det passer ikke i alle biler, med den nye monteringen (klakken utenfor setekanten) tar det enormt stor plass, så det er utrolig viktig å ta med bilen og PRØVE setet! Akta Graco Duologic er hvertfall smalt nede, siden det står i en base :-)

Skrevet

Besafe izi kid (kjøpte før kombi-modellen kom), og er et rent bakovervendt sete. Guttungen er 25 mnd og har god plass i setet enda.

Er ikke isofix, men tror de helt nyeste besafe izi combi kan fåes med isofix, ellers kommer det iallefall snart. Mener jeg ahar lest om det et sted.

Kostet i mellom 2500-3000 kroner.

Er utrolig fornøyd med setet. Tok litt tid å montere, men følgte bruksanvisningen til punkt og prikke så det var ikke så vanskelig å gjøre det rett og nå står det som støpt. Brukervennlig, god plass og han sitter godt i det. Eneste negative er at hodet henger litt mye om han sovner.

Skrevet

- Akta graco cosmic comfort

- Bakover og forovervendt

- Tilbud 2500 kr

- Kjempe fornøyd med det! Junior sitter høyt og godt! God støtte til hodet (noe jeg syntes manglet på besafe)

- Eneste minus er at det er litt trang foran, men om noen skal sitte foran og de synes det blir for trangt, så kan de bare sette seg bak.. Syntes sikkerheten til junior er viktigere enn komforten til passasjeren!

Skrevet

Hei! Vi har og en Toyota Avensis st vogn, og vi har Britax fixway i det. Er veldig fornøyd med det, men husker ikke prisen dessverre. Kjøpte det på tilbud på Barnas Hus, og så hadde vi basen fra før. Det kan kun benyttes bakovervendt fikk vi beskjed om. Veldig god liggestilling på det synes jeg.

Har og en arbeidsbil med Britax Two Way Elite. Er fornøyd det og, men føler meg liksom litt tryggere på det med Isofix. Synes det er litt vanskelig å finne ut hvor mye vi kan tilte det bakover uten at det blir for mye. På Fixwayen er det hakk.

Men jeg kan i grunn anbefale begge disse to, hun sitter godt i begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...