Gå til innhold

tannlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått time hos tannlegen om 2 uker... er gravid i uke 18 nå. Er d sik at jeg burde ringe å avbestille den timen? mener å ha hørt at det er noe som kan være skadelig for den lille...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos tannlegen når jeg var i uke 14. Han ville ikke ta rtg, men bare kikket over tennene mine.

Men de kan ta rtg og legge et teppe over magen, men min tannlege syns ikke det var nødvendig siden jeg ikke hadde noen plager fra tennene.

Skrevet

Hei hei.

Æ va sjøl hos tannlege i uke 8 ca, og da sa tannlegen te mæ at man måtte si ifra at man va gravid, så tellpassa de evt bedøvelsa o.l. Men vesst du e litt usekker, så ska du jo bære ringe på forhånd å spørre om du kain ta timen. D kommer jo helt ann på ka du skal gjøre hos tannlegen.

Lykke me tannlegetimen og babyen:)

Skrevet

Du bør unngå å ta røntgenbilder, og hvis du ellers sier fra til tannlegen om at du er gravid (det skjer vel naturlig når du sier at du ikke vil ta røntgen), så vi han tilpasse undersøkelsen/behandlingen etter det. Ikke noe farefor fosteret, selv om de fleste vel ønsker å få utsatt en tannlegetime hvis det var muligheter for det ;-)

Skrevet

Jeg var hos tannlegen i rett før positiv test og borret og fylte to hull.. fikk da også beskjed om at jeg hadde to hull til og skulle komme tilbake om en mnd..

I mellomtiden fant jeg jo ut om min lille spire og avbestilte defor timen..

De påstår jo det at rønken ikke er så farlig da avstanden fra munn til mage er så lang som den er..grunnen til at tannleger og sekretærer står bak en vegg når bilde blir tatt er jo fordi at det og bli utsatt for rønkenstråler over tid og så ofte som dem ikke er bra.

Men jeg leste også i gravid at de rådet gravide og ammende til ikke og fylle fyllinger i tennene under denne tiden..Da de ikke vet hva efekten av dette gjør med foster/barnet.

Så ser ut som jeg må vente en stund på og bestille ny time..he he

Og dette passer jo meg perfekt som hater og gå dit..he he

Skrevet

Hei hei.

Jeg er 19+5, og har vært hos tannlegen et par ganger allerede. De la et blyteppe over magen min når de skulle ta røntgen, og det er helt trygt. De vet jeg er gravid, og gir derfor bedøvelse utifra det :)

Det som er farlig er å vente med å gå til tannlege, for da kan jo karius og baktus bygge både hytter og hus... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...