Yrha Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Gutten min er 5 uker gammel, og det er flere som har bemerket at han puster ofte veldig tungt. Dvs. han bruker magemusklene til å puste (magen buler inn og ut for hvert pust), og det høres ut som om han er andpusten. Noen som har barn med astma, eller har opplevd dette? Nervøs, skal ringe legen i morgen, så det er sagt..
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Sjarmtrollet her har astma, vi merka det på at han var veldig surklete i pusten, og hosta en del om natta og når han gråt. Vi har ikke merka noe til tung pust her, får han blir surklete når han driver å stresser fælt, men jeg har ikke så mye greie på astma enda.. =)
Mamma til to tette Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Jeg spurte lege om astma på første kontroll, siden jeg selv har astma så er jeg jo spesielt redd for at han skal arve dette. Han sa at babyer med astma ville hoste mye. Lillegutt pustet også veldig tungt i starten og jeg syntes det hørtes surklete ut, men viste seg at dette ikke var noe, rett og slett litt koselyder når han spiste. Men sjekk det ut for det er best å finne ut at det ikke er noe å uroe seg for.
Mamma til to tette Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 P.S hvorfor har du nicket Korsika? Bare nysgjerrig, var på en fantastisk ferie der!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Lille gutten min puster akkurat på samme måte som du beskriver og det er også flere som har bemerket det. Jeg har hørt at de har veldig ujevn pust når de er så små men man blir jo litt urolig.Skal på 6-ukers kontroll på onsdag og tenkte og ta det opp med legen da.Spennende og høre hva legen sier hvis du ringer dem i morgen.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Småen pustet tungt innimellom, når han lå på magen osv. Han hørtes ut som om han ble andpusten. Han gjorde det fra han var nyfødt og helt fram til han var rundt 7mnd tror jeg. Legen(hos hs) sa det var helt normalt. Fastlegen hans sa astma kjennetegnes ofte ved hyppig hoste(ru hoste), surkling og piping i brystet + at de har problemer med å puste inn/ut . I tillegg får de med astma ofte gjentakende luftveisinfeksjoner.
Fire småtroll Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Vesla her også "strever" veldig med pusten innimellom, av og til riktig hiver hun etter pusten, gulper og svelger, puster og peser osv.. Men det er visst ganske normalt har jeg forstått, selv om jeg ikke kan huske at de to eldste holdt på sånn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå