Gå til innhold

Noen som har studert med en liten baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har nettopp påbegynt mitt første år v/ økonomi og administrasjon - og vi planlegger å bli gravide nå i september. Har noen erfaringer i forhold til dette? Har en times reise til skolen også...

Hadde trengt litt veiledning i forhold til dette=)

På forhånd takk=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nysgjerrige meg dytter litt;)

Skrevet

Jeg ble gravid halvveis i første skoleår av en fireårig utdanning. Hadde det ikke vært for praksis og et par dårlige valg, hadde jeg vært ferdig nå. Det lar seg veldig godt gjøre, greit, alt blir litt mer tungvint, men ikke umulig. Det som kan tenkes å bli litt pes er den lange reisen til skolen. Mot slutten av svangerskapet kan det være tungt å bevege seg, og reiser trenger ikke å være det som frister mest. Når babyen kommer kan det og bli litt ork med reisen. Men det er jo mitt synspunkt, der jeg kommer fra regnes all reise til og fra skole og jobb som bikker 30 minutter som lenge. Du klarer det du VIL klare.

Skrevet

Ja, jeg VIL det jo virkelig da=) Håper dette går bra og at spira mi sitter første pp i september;)

Andre som har veiledning/synspunkter? Mottas med takk;)

Skrevet

Jeg har gått et år på sykepleien nå. Har termin om 8 dager og skal ha permisjon i år.

Det passet egentlig helt perfekt med at jeg gikk på skolen til jeg var 7 mnd på vei, og at jeg får barnet akkurat når skolen begynner igjen sånn at jeg får et helt år permisjon. (Men det er jo ikke alltid like lett å planlegge;)

Jeg planlegger å begynne igjen neste år, selv om det nok kan bli tøft. Jeg har også en time reising til skolen og på min utdanning er det mye praksis der jeg må stille på sykehuset kl 7 om morningen. Kan nok bli tøft, men håper det går. Hvis ikke tar jeg et år til med permisjon, og jobber litt.

På øk.adm er det vel mye mer frivillige forelesninger (ettersom jeg forstår av min vennine som går på det) og ingen praksis der du må reise hjemmfra 5.30 om morningen, så jeg vil nok tro at det går helt fint.

Skrevet

Jeg er i ganske samme situasjon som Marthe *fødeklar!!!*. Men jeg har bare 20 min å gå til skolen (luksus!!) ...så lenge det går bra å bo i vår lille leilighet og vi ikke må flytte. Men neste år blir det maaange uker praksis, og da kan jo reiseveien bli lang, og veldig tidlige morgener.

Men dette er første barnet, så vet jo ikke helt hvordan det vil gå. Må nok bli mer disiplinert og sette av tid til lesing og oppgaver. Men en stor fordel er det jo med mange korte skoledager + "fri"/ lesedager. De som jobber fullt er jo ofte borte 9 timer pr dag, og det er jo lenge.

Skrevet

Må huske at det kan ta tid før du blir gravid da. Kan ikke gå ut ifra at du blir gravid den første pp (nå blir du sikkert det siden jeg skrev dette, hihi, men det er jo bare bra...)

Men tenker på at du bare ikke må bli skuffet om det går lengre tid. Og jeg og flere vet hva vi snakker om her. =)

Masse lykke til med studier og baby. Det går nok så fint skal du se!!! =)

Skrevet

Jeg fikk eldstemann da jeg studerte, hadde eksamen da han var 5 uker gammel, 1 års pensum, men det gikk helt fint. Holdt studieprogresjonen. Man er avhengig av at pappaen tar sin del av ansvaret (og kanskje litt til?). Dessuten setter det krav til organisering av hverdagen, jeg leste når babyen sov, og fritid ble det lite av det første året. Samtidig er man relativt fleksibel som student, og har lange ferier. Min erfaring er at man klarer det man vil klare...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...