Mamsen med lillemor i magen Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 jeg har fortsatt 6 uker til jeg hører til her inne, men tenkte jeg måtte spørre de som hadde peiling Her inne på bim har jeg sett at det er vanskelig å få fødeplass... gjelder dette også hvis man har født på samme sykehus før? Jeg fødte på rikshospitalet for 8 mnd siden, og lurer på om jeg da har "garantert" plass der.... vil ikke bytte sykehus, de har jo journalen min der fra før og greier.. håper noen kan hjelpe.
Gjest Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Hei! Om du ikke har noe spesielt som gjør at du må/bør føde på Rikshospitalet, tror jeg du må være tidlig ute med å søke. Jeg søkte i uke 5 :-). Da sendte jeg bare en e-post og fikk svar i posten noen uker etterpå. Lykke til!
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 13. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2007 -Tassen08- hvilken email adresse sendte du til? Jeg fant liksom ikke en dirakte til føde avdelingen.. Takk for hjelp
Gjest Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Hei igjen, Nei det gjorde ikke jeg heller, så jeg sendte til [email protected] med "søknad om fødeplass" i overskriften.
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Hei. Det er nok ingen automatikk i at de som har født der før får plass igjen. Jeg var så heldig at jeg fikk det. Var hos lege i uke 7 og fikk henne til å sende inn papirer da. Vet det er vanskelig å få på Riksen. Skjønner godt at du vil tilbake :-)
de tre bukkenebruse Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 jeg visste ikke at man måtte søke om fødeplass en gang jeg...gjorde ikke det forige gang:) kan det være at legen/jordmor har søkt uten at jeg hvet det?
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Papirene må sendes inn av lege/jm. Har du ikke spesielle ønsker får du tildelt plass på det sykehuset man hører til. Jeg ville fått automatisk plass på A-hus, men ba lege om å søke til Riksen.
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 13. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2007 hmmm.. er jo over en mnd til jeg har første kontroll hos legen, jeg får kanskje ringe og spørre om hun kan sende inn søknad for meg ASAP... vil liksom ikke bytte sykehus!
silje80@lykkelig Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Du kan sende søknad selv nå, så kan lege eller jordmor ettersende dine papirer. Det fungerte for meg.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 På Riksen har jeg hørt om flere som har fått infeksjoner etter ks....., så pass på de som skal rense evt sår på dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå