Xzux Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Har bestilt det til dåpen, men har ikke heilt peiling på hva det er:) søkte på wikepedia og der sto det at det var med en sterk saus til.. hmm, kanskje jeg burde ha valgt noe anna.. var vist med krydderpoteter og storfe.. Noen som har spist det og veit om det er godt??
Liljefjes Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Det er suppe bestående av hakka tomat, tomatpure, kraft, vann, løk, paprika, mørt og godt storfekjøtt, poteter, gulrøtter, karve, paprikapulver og salt og pepper. I alle fall slik jeg lager den, og jeg har fått oppskriften av ei venninne fra Ungarn (nasjonalretten der). Det er SUPERgodt! Ikke særlig sterkt eller skummelt vil nå jeg si.
jordbærsjokolade Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Det kommer liksom ann på ha slags gulasj det er? Noen ganger er det en slags suppe, andre ganger en slags stuing..Også kan det være med all slags type kjøtt, jeg smakte en gang med lever og det var ikke noe godt, så styr unna det hvis det er det som er på menyen! Men har smakt gulasj som er kjempegod også. Fellesnevneren for gulasj er paprika pulver, massevis og kjøtt og grønnsaker! Nå bodde jeg i Ungarn da, og fikk skikkelig Ungarsk gulasj, vil tro at den du får i norge er tilpasset norske ganer:) Men spør hva gulasjen inneholder og hvis du liker de indgrediensene så smaker den helt sikkert godt:) Ser nå er den er med storfe, da smaker den sikkert godt:)
Gjest Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Gulasj kan være så mye...selv pleier jeg å lage en mild variant, og det er vel vanligst her til lands, og i hvertfall hvis du ikke ble advart om at det er sterkt. Selv synes jeg nesten all gulasj jeg har smakt er kjempegodt, og jeg har smakt mye, for pappan min er entusiast og pleide å dra oss barna med på smake-gulasj-suppe-ferie en gang i året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå